Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Návrh rozložení podpražcových podložek ve výhybce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F07%3APU70719" target="_blank" >RIV/00216305:26110/07:PU70719 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Design of Under Sleeper Pads for Turnout

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Recently unexpected unsymmetrical settlements of long concrete bearers occurred at turnouts in the Czech railway tracks. The changes of bearer position arise due to the high stresses in ballast under underneath surface of bearers ends. Under sleeper padsare included into turnouts to reduce stresses in ballast bed, to improve homogeneity of track stiffness and to avoid deterioration of track quality. The design of under sleeper pads for turnout is related to arrangement of concrete bearers. The main goal of the design is homogenization of rail vertical displacement under an axle force and homogenization of stresses in ballast bed. The main part of the paper is focused on the results evaluation of FEM analysis and their practical application in design of under sleeper pads.

  • Název v anglickém jazyce

    Design of Under Sleeper Pads for Turnout

  • Popis výsledku anglicky

    Recently unexpected unsymmetrical settlements of long concrete bearers occurred at turnouts in the Czech railway tracks. The changes of bearer position arise due to the high stresses in ballast under underneath surface of bearers ends. Under sleeper padsare included into turnouts to reduce stresses in ballast bed, to improve homogeneity of track stiffness and to avoid deterioration of track quality. The design of under sleeper pads for turnout is related to arrangement of concrete bearers. The main goal of the design is homogenization of rail vertical displacement under an axle force and homogenization of stresses in ballast bed. The main part of the paper is focused on the results evaluation of FEM analysis and their practical application in design of under sleeper pads.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Archiwum Instytutu Inzynierii Ladowej. Archives of Institute of Civil Engineering

  • ISSN

    1897-4007

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2007

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3/2007

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    241-249

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus