VÁŽENÍ VOZIDEL S VYUŽITÍM TELEMATICKÝCH APLIKACÍ
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F09%3APU79118" target="_blank" >RIV/00216305:26110/09:PU79118 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
VÁŽENÍ VOZIDEL S VYUŽITÍM TELEMATICKÝCH APLIKACÍ
Popis výsledku v původním jazyce
Během příštích 15 let Evropská unie očekává nárůst silniční nákladní dopravy o 42 %. Pro středoevropský prostor je to děsivá informace. Když odhlédneme od stále vyšší zátěže pro životní prostředí a stoupajících rizik pro bezpečnost dopravy a dáme ji pouze do kontextu s faktem, že na českých dálnicích a silnicích se zatím mnohem častěji než v západní Evropě pohybují přetížená nákladní vozidla, musí tato zpráva zneklidňovat nejen odbornou veřejnost, nýbrž i všechny majitele a uživatele pozemních komunikací včetně těch místních. Nárůst počtu kamionů činí asi 15-17 procent ročně. Je evidentní, že se tady začínáme dusit, a bohužel vývoj se nezastaví, bude to ještě horší. V celém světě si jednotlivé státy s ohledem na obrovské náklady na vybudování dopravníinfrastruktury důsledně chrání vybudované komunikace před ničením, a to prostřednictvím hmotnostních limitů vozidel - tj. prevencí s násled
Název v anglickém jazyce
TRUCK WEIGHING WITH TELEMATIC APPLICATIONS
Popis výsledku anglicky
Building of traffic infrastructure is expensive. Each state tries to monitor roads to prevent them from being destroyed by overloaded trucks. Weight limits are established for prevention. Weight-in-motion system with sensors built-in the road allows to check trucks in full speed without driver's notice. This "dynamic weight" decides whether the truck is overloaded or not.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1F84B%2F019%2F120" target="_blank" >1F84B/019/120: Metodika zavádění a možné varianty vybudování sítě telematických stanic pro jejich využití při strategickém ovlivňování dopravního proudu na páteřních pozemních komunikacích v ČR.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník anotací Juniorstav 2009
ISBN
978-80-214-3810-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
4. 2. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—