Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

VÁŽENÍ VOZIDEL S VYUŽITÍM TELEMATICKÝCH APLIKACÍ

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F09%3APU79118" target="_blank" >RIV/00216305:26110/09:PU79118 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    VÁŽENÍ VOZIDEL S VYUŽITÍM TELEMATICKÝCH APLIKACÍ

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Během příštích 15 let Evropská unie očekává nárůst silniční nákladní dopravy o 42 %. Pro středoevropský prostor je to děsivá informace. Když odhlédneme od stále vyšší zátěže pro životní prostředí a stoupajících rizik pro bezpečnost dopravy a dáme ji pouze do kontextu s faktem, že na českých dálnicích a silnicích se zatím mnohem častěji než v západní Evropě pohybují přetížená nákladní vozidla, musí tato zpráva zneklidňovat nejen odbornou veřejnost, nýbrž i všechny majitele a uživatele pozemních komunikací včetně těch místních. Nárůst počtu kamionů činí asi 15-17 procent ročně. Je evidentní, že se tady začínáme dusit, a bohužel vývoj se nezastaví, bude to ještě horší. V celém světě si jednotlivé státy s ohledem na obrovské náklady na vybudování dopravníinfrastruktury důsledně chrání vybudované komunikace před ničením, a to prostřednictvím hmotnostních limitů vozidel - tj. prevencí s násled

  • Název v anglickém jazyce

    TRUCK WEIGHING WITH TELEMATIC APPLICATIONS

  • Popis výsledku anglicky

    Building of traffic infrastructure is expensive. Each state tries to monitor roads to prevent them from being destroyed by overloaded trucks. Weight limits are established for prevention. Weight-in-motion system with sensors built-in the road allows to check trucks in full speed without driver's notice. This "dynamic weight" decides whether the truck is overloaded or not.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1F84B%2F019%2F120" target="_blank" >1F84B/019/120: Metodika zavádění a možné varianty vybudování sítě telematických stanic pro jejich využití při strategickém ovlivňování dopravního proudu na páteřních pozemních komunikacích v ČR.</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník anotací Juniorstav 2009

  • ISBN

    978-80-214-3810-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    4. 2. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku