Hodnocení dynamických parametrů koleje
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F09%3APU85182" target="_blank" >RIV/00216305:26110/09:PU85182 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení dynamických parametrů koleje
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na hodnocení parametrů koleje, ovlivňujících její chování při dynamickém zatížení. Měření vibrací součástí železničního svršku a měření průběhu zatlačení koleje pod jedoucími kolejovými vozidly lze použít k popisu dynamického chováníkonstrukce koleje. Časové průběhy zatlačení koleje byly podrobeny detailní analýze. Teoretická část analýzy se věnuje modelu koleje jako prutu na pružném podloží zatíženého pohybujícími se kolovými silami. Zkoumán je vliv základních parametrů koleje natvar časového záznamu zatlačení pro typický dvounápravový podvozek. Kvalitativní a kvantitativní analýza poskytuje nástroj pro stanovení svislé tuhosti kolejové jízdní dráhy, dále stanovení koeficientu poměrného útlumu a kritické rychlosti. Dále je možnéidentifikovat pražce špatně uložené v kolejovém loži. Uvedená metoda byla použita pro hodnocení chování koleje se zpružněným upevněním kole
Název v anglickém jazyce
Assessment of Railway Track Dynamic Parameters
Popis výsledku anglicky
The paper is focused on analysis of railway track bed parameters at dynamic loading. The measurement of track elements vibration and rail deflection is proposed as a tool for the explanation of dynamic behaviour of ballasted track. The analysis of the rail deflection curve includes theoretical and experimental parts. The theoretical analysis discusses. The influence of dynamic parameters on the shape of rail deflection curve for a typical bogie is studied. The records of vertical displacements of trackelements were analysed for the assessment of track vertical stiffness, damping ratio and critical velocity or for the assessment for gaps under concrete sleepers and bearers. This method has been used for the evaluation of trail track sections for rail fastening with high elasticity and for sleepers with under sleeper pads and for the comparison with the common structure of permanent way.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA103%2F07%2F0183" target="_blank" >GA103/07/0183: Analýza dynamických účinků od kolejové dopravy metodou kvadratických časově a frekvenčně invariantních transformací</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XII. International scientific conference, Transport structures
ISBN
978-80-7204-629-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Akademické nakladatelství CERM, s.r.o. Brno
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
20. 4. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—