Computer modeling of the railway track structure rail vehicle interaction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F10%3APU90769" target="_blank" >RIV/00216305:26110/10:PU90769 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Computer modeling of the railway track structure rail vehicle interaction
Popis výsledku v původním jazyce
An advanced three-dimensional computation model of the system involving railway track structure and rail vehicle has been developed by using the environment of LS-DYNA program package based on the finite element method. Several partial problems have beenanalyzed in the course of developing the model, e.g. effects of various boundary conditions, effects of finite element dimensions, ways of modeling damping properties, propagation of deformation waves, approach in modeling bedding of sleepers, etc. Thedesigned approach of modeling the railway track structure has been used in the computer simulation of the locomotive motion at various speeds. Effects of selected railway track structure imperfections on the increase of dynamic response in the system have been analyzed.
Název v anglickém jazyce
Computer modeling of the railway track structure rail vehicle interaction
Popis výsledku anglicky
An advanced three-dimensional computation model of the system involving railway track structure and rail vehicle has been developed by using the environment of LS-DYNA program package based on the finite element method. Several partial problems have beenanalyzed in the course of developing the model, e.g. effects of various boundary conditions, effects of finite element dimensions, ways of modeling damping properties, propagation of deformation waves, approach in modeling bedding of sleepers, etc. Thedesigned approach of modeling the railway track structure has been used in the computer simulation of the locomotive motion at various speeds. Effects of selected railway track structure imperfections on the increase of dynamic response in the system have been analyzed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference Proceedings Ansys conference and 28 CADFEM Users meeting
ISBN
3-937523-07-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
—
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Aachen, Německo
Místo konání akce
Aachen
Datum konání akce
3. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—