Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Computer modeling of the railway track structure rail vehicle interaction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F10%3APU90769" target="_blank" >RIV/00216305:26110/10:PU90769 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Computer modeling of the railway track structure rail vehicle interaction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    An advanced three-dimensional computation model of the system involving railway track structure and rail vehicle has been developed by using the environment of LS-DYNA program package based on the finite element method. Several partial problems have beenanalyzed in the course of developing the model, e.g. effects of various boundary conditions, effects of finite element dimensions, ways of modeling damping properties, propagation of deformation waves, approach in modeling bedding of sleepers, etc. Thedesigned approach of modeling the railway track structure has been used in the computer simulation of the locomotive motion at various speeds. Effects of selected railway track structure imperfections on the increase of dynamic response in the system have been analyzed.

  • Název v anglickém jazyce

    Computer modeling of the railway track structure rail vehicle interaction

  • Popis výsledku anglicky

    An advanced three-dimensional computation model of the system involving railway track structure and rail vehicle has been developed by using the environment of LS-DYNA program package based on the finite element method. Several partial problems have beenanalyzed in the course of developing the model, e.g. effects of various boundary conditions, effects of finite element dimensions, ways of modeling damping properties, propagation of deformation waves, approach in modeling bedding of sleepers, etc. Thedesigned approach of modeling the railway track structure has been used in the computer simulation of the locomotive motion at various speeds. Effects of selected railway track structure imperfections on the increase of dynamic response in the system have been analyzed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1M0579" target="_blank" >1M0579: Centrum integrovaného navrhování progresivních stavebních konstrukcí</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference Proceedings Ansys conference and 28 CADFEM Users meeting

  • ISBN

    3-937523-07-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Aachen, Německo

  • Místo konání akce

    Aachen

  • Datum konání akce

    3. 11. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku