Analysis of slender bridge structure
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU97331" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU97331 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of slender bridge structure
Popis výsledku v původním jazyce
The following article presents the results of analysis of slender bridge structure to dynamic loads induced by movement of people. Further is emphasized the importance of modal analysis of structures thus the calculation of eigenfrequencies and modes ofvibrations such as prediction of behaviour under dynamic load. In considering of large ratio between the weight of structure and pedestrians will not be discussed the type of loading causing adverse response of the structure in terms of first and secondlimit state. In this case the decisive criteria are on the part of pedestrians. Detailed examination and comparison with the criteria of comfort specified in the standards is not carried out in this paper. Attention is focused on the design of the computational model and method of application load representing the movement of people. Computational model of footbridge is designed to allow for variable load application in space and time. The same procedure can simulate the movement of smal
Název v anglickém jazyce
Analysis of slender bridge structure
Popis výsledku anglicky
The following article presents the results of analysis of slender bridge structure to dynamic loads induced by movement of people. Further is emphasized the importance of modal analysis of structures thus the calculation of eigenfrequencies and modes ofvibrations such as prediction of behaviour under dynamic load. In considering of large ratio between the weight of structure and pedestrians will not be discussed the type of loading causing adverse response of the structure in terms of first and secondlimit state. In this case the decisive criteria are on the part of pedestrians. Detailed examination and comparison with the criteria of comfort specified in the standards is not carried out in this paper. Attention is focused on the design of the computational model and method of application load representing the movement of people. Computational model of footbridge is designed to allow for variable load application in space and time. The same procedure can simulate the movement of smal
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
17th International Conference
ISBN
978-80-87012-33-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
323-326
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Svratka
Místo konání akce
Svratka
Datum konání akce
9. 5. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—