Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of slender bridge structure

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F11%3APU97331" target="_blank" >RIV/00216305:26110/11:PU97331 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of slender bridge structure

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The following article presents the results of analysis of slender bridge structure to dynamic loads induced by movement of people. Further is emphasized the importance of modal analysis of structures thus the calculation of eigenfrequencies and modes ofvibrations such as prediction of behaviour under dynamic load. In considering of large ratio between the weight of structure and pedestrians will not be discussed the type of loading causing adverse response of the structure in terms of first and secondlimit state. In this case the decisive criteria are on the part of pedestrians. Detailed examination and comparison with the criteria of comfort specified in the standards is not carried out in this paper. Attention is focused on the design of the computational model and method of application load representing the movement of people. Computational model of footbridge is designed to allow for variable load application in space and time. The same procedure can simulate the movement of smal

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of slender bridge structure

  • Popis výsledku anglicky

    The following article presents the results of analysis of slender bridge structure to dynamic loads induced by movement of people. Further is emphasized the importance of modal analysis of structures thus the calculation of eigenfrequencies and modes ofvibrations such as prediction of behaviour under dynamic load. In considering of large ratio between the weight of structure and pedestrians will not be discussed the type of loading causing adverse response of the structure in terms of first and secondlimit state. In this case the decisive criteria are on the part of pedestrians. Detailed examination and comparison with the criteria of comfort specified in the standards is not carried out in this paper. Attention is focused on the design of the computational model and method of application load representing the movement of people. Computational model of footbridge is designed to allow for variable load application in space and time. The same procedure can simulate the movement of smal

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    17th International Conference

  • ISBN

    978-80-87012-33-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    323-326

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Svratka

  • Místo konání akce

    Svratka

  • Datum konání akce

    9. 5. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku