Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Thermic interaction between continuous welded rail and the bridge

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU102003" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU102003 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Thermic interaction between continuous welded rail and the bridge

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Czech railway infrastructure manager has described design principles and recommendations for installation of continuous welded rail on bridges in the regulation which summarizes experience of bridge ? rail interaction since introduction of continuous welded rail as a common structure. The regulation covers the most common cases of bridge ? rail interaction concerning type of a bridge structure, deck and bearing arrangement as well as a design of rail superstructure components. The bridge in Usti nad Orlici is situated on main railway line Berlin ? Prague ? Brno ? Vienna/Bratislava. A construction of the new bridge is a part of railway station reconstruction project focused on a speed increase. The design of bridge supports position had to take into account the situation of the confluence of two rivers and road which led to a design of nonstandard arrangement of the bridge bearings. This design required special attention to an assessment of the particular bridge ? rail interaction. Two

  • Název v anglickém jazyce

    Thermic interaction between continuous welded rail and the bridge

  • Popis výsledku anglicky

    Czech railway infrastructure manager has described design principles and recommendations for installation of continuous welded rail on bridges in the regulation which summarizes experience of bridge ? rail interaction since introduction of continuous welded rail as a common structure. The regulation covers the most common cases of bridge ? rail interaction concerning type of a bridge structure, deck and bearing arrangement as well as a design of rail superstructure components. The bridge in Usti nad Orlici is situated on main railway line Berlin ? Prague ? Brno ? Vienna/Bratislava. A construction of the new bridge is a part of railway station reconstruction project focused on a speed increase. The design of bridge supports position had to take into account the situation of the confluence of two rivers and road which led to a design of nonstandard arrangement of the bridge bearings. This design required special attention to an assessment of the particular bridge ? rail interaction. Two

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Road and Rail infrastructure II. Proceedings of the Conference CETRA 2012

  • ISBN

    978-953-6272-49-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    491-497

  • Název nakladatele

    University of Zagreb

  • Místo vydání

    Zagreb, Croatia

  • Místo konání akce

    Zagreb

  • Datum konání akce

    7. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku