Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimental verification and analysis of temporary bridge structure actual behaviour

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU102089" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU102089 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Experimental verification and analysis of temporary bridge structure actual behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the problems of the analysis and experimental verification of the actual behaviour of the structural system used for the provisional bridging purposes. This paper presents the brief information on the results of the full-scale loading test of the particular type of the temporary bridge. The subject of the loading test is the special railway bridge of the structural system of ŽBM 30, i.e. military demountable bridge developed by the railway military and used as a temporary bridge forthe bridging with the span up to 30 m. This system with plate main girders and upper deck is usable for the temporary reconstruction of single-track railway bridges. The loading test has been oriented to the verification of the actual behaviour of thisstructural system during the loading process, with the accent to the objective load-carrying capacity and rigidity. Mainly the loading test was aimed to obtain the information and data on the actual loading of the main load-carrying struc

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental verification and analysis of temporary bridge structure actual behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the problems of the analysis and experimental verification of the actual behaviour of the structural system used for the provisional bridging purposes. This paper presents the brief information on the results of the full-scale loading test of the particular type of the temporary bridge. The subject of the loading test is the special railway bridge of the structural system of ŽBM 30, i.e. military demountable bridge developed by the railway military and used as a temporary bridge forthe bridging with the span up to 30 m. This system with plate main girders and upper deck is usable for the temporary reconstruction of single-track railway bridges. The loading test has been oriented to the verification of the actual behaviour of thisstructural system during the loading process, with the accent to the objective load-carrying capacity and rigidity. Mainly the loading test was aimed to obtain the information and data on the actual loading of the main load-carrying struc

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030849" target="_blank" >TA01030849: VÝVOJ PROVIZÓRIA PRO PĚŠÍ A CYKLISTICKOU DOPRAVU Z MATERIÁLŮ VYŠŠÍCH PEVNOSTÍ</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advances in Steel Structures

  • ISBN

    978-7-5641-3400-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    162-170

  • Název nakladatele

    Southeast University Press: Nanjing

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Nanjing

  • Datum konání akce

    14. 4. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku