Experimental verification and analysis of temporary bridge structure actual behaviour
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU102089" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU102089 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Experimental verification and analysis of temporary bridge structure actual behaviour
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the problems of the analysis and experimental verification of the actual behaviour of the structural system used for the provisional bridging purposes. This paper presents the brief information on the results of the full-scale loading test of the particular type of the temporary bridge. The subject of the loading test is the special railway bridge of the structural system of ŽBM 30, i.e. military demountable bridge developed by the railway military and used as a temporary bridge forthe bridging with the span up to 30 m. This system with plate main girders and upper deck is usable for the temporary reconstruction of single-track railway bridges. The loading test has been oriented to the verification of the actual behaviour of thisstructural system during the loading process, with the accent to the objective load-carrying capacity and rigidity. Mainly the loading test was aimed to obtain the information and data on the actual loading of the main load-carrying struc
Název v anglickém jazyce
Experimental verification and analysis of temporary bridge structure actual behaviour
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the problems of the analysis and experimental verification of the actual behaviour of the structural system used for the provisional bridging purposes. This paper presents the brief information on the results of the full-scale loading test of the particular type of the temporary bridge. The subject of the loading test is the special railway bridge of the structural system of ŽBM 30, i.e. military demountable bridge developed by the railway military and used as a temporary bridge forthe bridging with the span up to 30 m. This system with plate main girders and upper deck is usable for the temporary reconstruction of single-track railway bridges. The loading test has been oriented to the verification of the actual behaviour of thisstructural system during the loading process, with the accent to the objective load-carrying capacity and rigidity. Mainly the loading test was aimed to obtain the information and data on the actual loading of the main load-carrying struc
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030849" target="_blank" >TA01030849: VÝVOJ PROVIZÓRIA PRO PĚŠÍ A CYKLISTICKOU DOPRAVU Z MATERIÁLŮ VYŠŠÍCH PEVNOSTÍ</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Steel Structures
ISBN
978-7-5641-3400-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
162-170
Název nakladatele
Southeast University Press: Nanjing
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Nanjing
Datum konání akce
14. 4. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—