Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Full-scale tests of temporary steel (foot)bridges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU118775" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU118775 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Full-scale tests of temporary steel (foot)bridges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper is focused on the problems of tests of steel structures intended for the temporary bridges and footbridges. On authors’ workplace, full-scale tests of existing railway temporary steel bridge and recently developed temporary steel footbridges have been performed. For the experimental verification of the railway temporary steel bridge in the real size the effective testing method non-requiring the fixed testing equipment anchored to the ground has been applied. In the case of newly developed temporary steel footbridges, the traditional loading methodology using the ballast load has been applied. The span of tested railway temporary bridge was 18 m and the spans of tested prototypes of newly developed temporary footbridges were 18 m and 36 m. The results of experimental verifications are the important information about the behaviour of real structures giving data of actual stresses, stiffness, deformations including the influence of individual structural parts and components on these, and can provide the backgrounds for the verification and correction of the calculating and evaluating procedures based on the usual analytical methods and numerical models.

  • Název v anglickém jazyce

    Full-scale tests of temporary steel (foot)bridges

  • Popis výsledku anglicky

    The paper is focused on the problems of tests of steel structures intended for the temporary bridges and footbridges. On authors’ workplace, full-scale tests of existing railway temporary steel bridge and recently developed temporary steel footbridges have been performed. For the experimental verification of the railway temporary steel bridge in the real size the effective testing method non-requiring the fixed testing equipment anchored to the ground has been applied. In the case of newly developed temporary steel footbridges, the traditional loading methodology using the ballast load has been applied. The span of tested railway temporary bridge was 18 m and the spans of tested prototypes of newly developed temporary footbridges were 18 m and 36 m. The results of experimental verifications are the important information about the behaviour of real structures giving data of actual stresses, stiffness, deformations including the influence of individual structural parts and components on these, and can provide the backgrounds for the verification and correction of the calculating and evaluating procedures based on the usual analytical methods and numerical models.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recent Advances in Mechanics and Materials in Design

  • ISBN

    978-989-98832-2-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    305-317

  • Název nakladatele

    University of Porto

  • Místo vydání

    Ponta Delgada, Azores, Portugal

  • Místo konání akce

    Ponta Delgada

  • Datum konání akce

    26. 7. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000378595500070