Loading tests of selected details of temporary modular steel truss footbridge for pedestrians and cyclists
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU111737" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU111737 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Loading tests of selected details of temporary modular steel truss footbridge for pedestrians and cyclists
Popis výsledku v původním jazyce
In the recent period several research projects focused on design, developing and full-scale testing of steel temporary bridges were realized on the authors workplace, Institute of Metal and Timber Structures, especially in cooperation with AdMaS ResearchCentre, Vladimír Fišer company and Technology Agency of the Czech Republic. As one of the examples it can be mentioned the realization of the full-scale testing of temporary railway bridge of 18.0 m span, which belongs to so called ŽBM 30 system (developed and designed as an army temporary bridge with welded web-plate main girders). However, this paper brings some information about performed loading tests in case of developing of new type of temporary steel truss footbridge for pedestrian and cyclistsusable for span up to 36.0 m.
Název v anglickém jazyce
Loading tests of selected details of temporary modular steel truss footbridge for pedestrians and cyclists
Popis výsledku anglicky
In the recent period several research projects focused on design, developing and full-scale testing of steel temporary bridges were realized on the authors workplace, Institute of Metal and Timber Structures, especially in cooperation with AdMaS ResearchCentre, Vladimír Fišer company and Technology Agency of the Czech Republic. As one of the examples it can be mentioned the realization of the full-scale testing of temporary railway bridge of 18.0 m span, which belongs to so called ŽBM 30 system (developed and designed as an army temporary bridge with welded web-plate main girders). However, this paper brings some information about performed loading tests in case of developing of new type of temporary steel truss footbridge for pedestrian and cyclistsusable for span up to 36.0 m.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0097" target="_blank" >ED2.1.00/03.0097: AdMaS - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recent Advances in Civil Engineering and Mechanics
ISBN
978-960-474-403-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
244-247
Název nakladatele
WSEAS Press
Místo vydání
Florence, Italy
Místo konání akce
Florencie
Datum konání akce
22. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—