Parametrická studie průběhu rychlosti proudění v pultové dvouplášťové provětrávané střeše na vstupní rychlosti.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU102395" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU102395 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Parametrická studie průběhu rychlosti proudění v pultové dvouplášťové provětrávané střeše na vstupní rychlosti.
Popis výsledku v původním jazyce
Studium proudění a jeho modelování je zaměřeno především na návrh dvouplášťových provětrávaných střech, které jsou v českých normách doporučovány pro budovy s vlhkým provozem. Pro modelování je využit program ANSYS [1], který využívá metodu CFD. Základním problémem návrhu provětrávaných dvouplášťových střech je navržení optimální tloušťky vzduchové mezery. Z prvních modelů bylo zjištěno, že minimální výška přiváděcího otvoru je 0,3 m, při menší výšce proud vzduchu nepronikne do vzduchové mezery, ale odrazí se od atiky a stočí se nad střechu. Ze studie vyplývá, že rychlost proudění v bodě uprostřed vzduchové mezery je v drtivé většině menší, než v přiváděcích a odváděcích otvorech. V tomto bodě také rychlost poměrně kolísá, oproti bodům v otvorech, v nichž je závislost rychlosti proudění na rychlosti větru poměrně stabilnější, viz Graf.1. Maximum rychlosti ve vzduchové mezeře nastává pro
Název v anglickém jazyce
PARAMETRIC STUDY OF PROGRESS OF SPEED FLOW IN VENTILATED DOUBLE SHELL FLAT ROOF ON INPUT SPEED
Popis výsledku anglicky
Study of air flow and its modelling is primarily focused on the design of ventilated double-roofs that are in Czech standards recommended for buildings with damp operation. Modelling makes use of the ANSYS software [1], which used for modelling CFD method. The basic problem of ventilated double-roof is design of the optimal thickness of the ventilated gap. The experience with numerical models showed that the minimum height of inlet gap is 0.3 m; with a lower height of inlet gap the air flow does not penetrate into the ventilated gap but rebounds from the attic, and turns above the roof. The study implies that the flow velocity in the central section of the ventilated gap is in vast majority of cases smaller than in the inlet and outlet gaps. At this point, the speed relatively varies compared to the points in the gaps, where the flow velocity dependence on the wind speed is relatively more stable. Maximum speed in the ventilated gap occurs for the speed of 14 m/s that is 12.75 m/s.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
In 20th SVSFEM ANSYS Users' Group Meeting and Conference 2012. Přerov, Česká republika
ISBN
978-80-260-2722-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1-6
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Přerov
Datum konání akce
17. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—