Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelování zatížení pohybem chodců na štíhlých mostních konstrukcích a návrh zařízení na omezení vibrací

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU103363" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU103363 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modelování zatížení pohybem chodců na štíhlých mostních konstrukcích a návrh zařízení na omezení vibrací

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with creation and comparison of pedestrian load models on slender footbridges. The structures are analyzed to evaluate the dynamic response of the effects of dofferent load models and their application for assessing ultimate limit stateand serviceability of bridges and meet the criteria of the user experience in terms of vibration reduction. The paper analyed two steel footbridges of different construction. The first footbridge is a cable-stayed bridge with a span of 87.5 m in the second case it is an arch bridge with a span of 101.9 m. The slender bridges are modeled by finite element method in ANSYS software.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of pedestrian loading on the slender bridges and design devices to reduce vibration

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with creation and comparison of pedestrian load models on slender footbridges. The structures are analyzed to evaluate the dynamic response of the effects of dofferent load models and their application for assessing ultimate limit stateand serviceability of bridges and meet the criteria of the user experience in terms of vibration reduction. The paper analyed two steel footbridges of different construction. The first footbridge is a cable-stayed bridge with a span of 87.5 m in the second case it is an arch bridge with a span of 101.9 m. The slender bridges are modeled by finite element method in ANSYS software.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů