Rychlá autobusová doprava v Brně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU96934" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU96934 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Rychlá autobusová doprava v Brně
Popis výsledku v původním jazyce
Vysoká rychlost, vysoká kapacity, nízké náklady. Tyto tři faktory popisují rychlou autobusovou dopravu jako progresivní systém. Předpokladem vysoké rychlosti je mimo jiné počet zastávek. Pro železniční dopravu stejně jako pro dopravní systémy ve velkýchměstech je typická existence více vrstev - pomalé a rychlé linky. Město Brno má radiální tramvajový systém, přestože některé trati jsou rychlodrážního charakteru, rychlost přepravy je velmi nízká. Chybí zabezpečovací zařízení, existuje velký počet oblouků s malým poloměrem a některéú seky nezbytně potřebují rekonstrukci, ale město nemá dostatek financí na nápravu těchto problémů. Přesto nový územní plán města Brna předpokládá stavbu nových tratí, na které mnohé rozvojové části města budou čekat dlouhoudobu. Rychlá autobusová doprava může být řešením. Tento článek popisuje možnosti pilotní linky rychlé autobusové dopravy v Brně.
Název v anglickém jazyce
Bus Rapid Transit in the city of Brno
Popis výsledku anglicky
High speed. High capacity. Small budget. These three factors describe Bus Rapid Transit as progressive develop system. Assumption of high speed is also the number of stops. For the railway transport or metropolitan transport system with underground is typical more levels ? slow and fast lines. The city of Brno has radial tram system. Some tracks are similar to light rail system, but travel times are very long. Train control is missing, a lot of curve radius are small and some track need reconstruction necessary, but metropolitan budget is not able pay these investments. Nevertheless Brno Land Use Plan assumes new tram tracks, so new districts will have no first-rate transport many years. BRT may be solution. This article describes possibility for BrnoBRT pilot line.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01030305" target="_blank" >TA01030305: Zvýšení plynulosti dopravy a průjezdní kapacity vozovky v místech s dočasným omezeným průjezdem vozidel na D a R pomocí mobilních kooperativních ITS systémů ? Mobilní liniové řízení provozu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Juniorstav 2012
ISBN
978-80-214-4393-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
222-222
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
26. 1. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—