Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Rychlá autobusová doprava v Brně

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU96934" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU96934 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Rychlá autobusová doprava v Brně

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vysoká rychlost, vysoká kapacity, nízké náklady. Tyto tři faktory popisují rychlou autobusovou dopravu jako progresivní systém. Předpokladem vysoké rychlosti je mimo jiné počet zastávek. Pro železniční dopravu stejně jako pro dopravní systémy ve velkýchměstech je typická existence více vrstev - pomalé a rychlé linky. Město Brno má radiální tramvajový systém, přestože některé trati jsou rychlodrážního charakteru, rychlost přepravy je velmi nízká. Chybí zabezpečovací zařízení, existuje velký počet oblouků s malým poloměrem a některéú seky nezbytně potřebují rekonstrukci, ale město nemá dostatek financí na nápravu těchto problémů. Přesto nový územní plán města Brna předpokládá stavbu nových tratí, na které mnohé rozvojové části města budou čekat dlouhoudobu. Rychlá autobusová doprava může být řešením. Tento článek popisuje možnosti pilotní linky rychlé autobusové dopravy v Brně.

  • Název v anglickém jazyce

    Bus Rapid Transit in the city of Brno

  • Popis výsledku anglicky

    High speed. High capacity. Small budget. These three factors describe Bus Rapid Transit as progressive develop system. Assumption of high speed is also the number of stops. For the railway transport or metropolitan transport system with underground is typical more levels ? slow and fast lines. The city of Brno has radial tram system. Some tracks are similar to light rail system, but travel times are very long. Train control is missing, a lot of curve radius are small and some track need reconstruction necessary, but metropolitan budget is not able pay these investments. Nevertheless Brno Land Use Plan assumes new tram tracks, so new districts will have no first-rate transport many years. BRT may be solution. This article describes possibility for BrnoBRT pilot line.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01030305" target="_blank" >TA01030305: Zvýšení plynulosti dopravy a průjezdní kapacity vozovky v místech s dočasným omezeným průjezdem vozidel na D a R pomocí mobilních kooperativních ITS systémů ? Mobilní liniové řízení provozu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Juniorstav 2012

  • ISBN

    978-80-214-4393-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    222-222

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    26. 1. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku