Historický vývoj vlakotramvajové dopravy v regionu Karlsruhe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21260%2F17%3A00318898" target="_blank" >RIV/68407700:21260/17:00318898 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Historický vývoj vlakotramvajové dopravy v regionu Karlsruhe
Popis výsledku v původním jazyce
Systém vlakotramvajové dopravy představuje drážní soustavu, v níž vozidla přejíždí mezi železniční a tramvajovou infrastrukturou. Vlakotramvaj kombinuje přednosti jednak železničního motorového vozu uzpůsobeného pro rychlou a časově náročnou jízdu v extravilánu a jednak tramvaje charakteristické lehkostí, schopností vysokého zrychlení a zpomalení a způsobilostí průjezdu tratí s méně příznivými sklonovými a směrovými poměry. Článek popisuje rozvoj vlakotramvajové dopravy v regionu Karlsruhe, ve kterém technická integrace systémů kolejových drah byla realizována historicky poprvé. Vlakotramvajový systém v Karlsruhe je rovněž pozoruhodný rozsahem sítě drážních linek a přepravním výkonem. Článek popisuje izolovaný vývoj dvou drážních subsystémů, tramvajové sítě v Karlsruhe a regionální Albtalské dráhy, jež byly integrovány do vlakotramvajového systému v 50. letech minulého století. Příspěvek shrnuje důvody, jež vedly k integraci jmenovaných subsystémů a ke vzniku vlakotramvajového systému v regionu. Článek mapuje dále rozšiřování vlakotramvajové soustavy. Příspěvek je uzavřen stručnou charakterizací vozidel současně provozovaných ve zkoumaném systému. Počet cestujících přepravených vlakotramvajovým systémem v Karlsruhe se zvyšuje, vlakotramvajová doprava rozšiřuje nabídku veřejné přepravy o přímé drážní spoje v relaci centra aglomerace a periferních sídel za cenu příznivých investičních nákladů.
Název v anglickém jazyce
Historical development of tram-train transport in the region of Karlsruhe
Popis výsledku anglicky
Tram – Train system is a rail system in which vehicle passes between tram and railway infrastructure. The Tram – Train vehicle joins advantages both of railway motor coach adapted for rapid and time – consuming travel in rural areas and of tram characteristic by lightness, the ability of high acceleration and deceleration and by capability of running on a track with less favourable gradient and directional conditions. The paper describes development of Tram – Train transport in the region of Karlsruhe where technical integration of systems of rail tracks was realised for the first time ever. The Tram – Train system in Karlsruhe is also remarkable for a size of rail lines network and for a volume of transport performance. The paper describes an isolated development of two rail subsystems, the tram network in Karlsruhe and the regional Albtal railway, which were integrated within the system in the 50s of last century. The paper summarizes reasons which led to the integration of enumerated subsystems and to the introduction of the Tram – Train system in the region. The paper maps further expansion of the Tram – Train system. The paper is closed with a brief characterization of vehicles currently circulating in the investigated system. A number of passengers transported by the Karlsruhe Tram – Train system increases, the Tram – Train transport extends the supply of public transport on direct rail connections in the relation of the agglomeration centre and peripheral settlements for favourable investment costs.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Železničná doprava a logistika
ISSN
1336-7943
e-ISSN
1336-7943
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
21-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—