Vliv stáří a únavy betonu na odezvu předpjatých železobetonových pražců: parametrická studie a experiment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F13%3APU109054" target="_blank" >RIV/00216305:26110/13:PU109054 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv stáří a únavy betonu na odezvu předpjatých železobetonových pražců: parametrická studie a experiment
Popis výsledku v původním jazyce
This paper introduces a study of influence of material parameters of concrete on mechanical response of pre-stressed monoblock railway sleepers used on Czech railway tracks. The influence of selected mechanical/fracture parameters of concrete on structural behaviour of the studied pre-cast structural members is investigated by means of numerical modelling of standardized static loading tests, which are used as a tool for quality control of sleeper?s production according to European Standards for railwayapplications. The tests are numerically simulated using ATENA nonlinear finite element method software. Results of the numerical study are compared with experimental data obtained on sleepers tested after 17 years of traffic service.
Název v anglickém jazyce
Influence of ageing and fatigue of concrete on response of pre-stressed sleepers: parametric study and experiment
Popis výsledku anglicky
This paper introduces a study of influence of material parameters of concrete on mechanical response of pre-stressed monoblock railway sleepers used on Czech railway tracks. The influence of selected mechanical/fracture parameters of concrete on structural behaviour of the studied pre-cast structural members is investigated by means of numerical modelling of standardized static loading tests, which are used as a tool for quality control of sleeper?s production according to European Standards for railwayapplications. The tests are numerically simulated using ATENA nonlinear finite element method software. Results of the numerical study are compared with experimental data obtained on sleepers tested after 17 years of traffic service.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Structural and Physical Aspects of Civil Engineering, 2013
ISBN
978-80-553-1488-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Štrbské pleso, Slovenská republika
Místo konání akce
High Tatras Strbske Pleso
Datum konání akce
27. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—