Influence of the Age and Level of Concrete fatigue on Prestressed Railway Sleepers Response: Parametric Study and Experiment.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU109673" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU109673 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.969.218" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.969.218</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.969.218" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMR.969.218</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Influence of the Age and Level of Concrete fatigue on Prestressed Railway Sleepers Response: Parametric Study and Experiment.
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents a study on the influence of material parameters of concrete on the mechanical response of prestressed monoblock railway sleepers used on Czech railway tracks. The influence of selected mechanical/fracture parameters of concrete on the structural behaviour of the studied precast structural members is investigated by means of numerical modelling of standardized static loading tests, which are used as a tool for quality control during the manufacture of sleepers according to the European Standards for railway applications. The tests are numerically simulated using ATENA nonlinear finite element method software. The results of the simulations are compared with experimental data obtained via static loading tests performed on sleepers both before their use according to their designated purpose and after 17 years in operational service.
Název v anglickém jazyce
Influence of the Age and Level of Concrete fatigue on Prestressed Railway Sleepers Response: Parametric Study and Experiment.
Popis výsledku anglicky
This paper presents a study on the influence of material parameters of concrete on the mechanical response of prestressed monoblock railway sleepers used on Czech railway tracks. The influence of selected mechanical/fracture parameters of concrete on the structural behaviour of the studied precast structural members is investigated by means of numerical modelling of standardized static loading tests, which are used as a tool for quality control during the manufacture of sleepers according to the European Standards for railway applications. The tests are numerically simulated using ATENA nonlinear finite element method software. The results of the simulations are compared with experimental data obtained via static loading tests performed on sleepers both before their use according to their designated purpose and after 17 years in operational service.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Structural and Physical Aspects of Civil Engineering
ISBN
978-3-03835-147-4
ISSN
1022-6680
e-ISSN
1662-8985
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
218-221
Název nakladatele
Trans Tech Publications
Místo vydání
Switzerland
Místo konání akce
High Tatras Strbske Pleso
Datum konání akce
27. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—