Hodnocení dynamických účinků v konstrukci pražcového podloží výhybky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APR28062" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PR28062 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Hodnocení dynamických účinků v konstrukci pražcového podloží výhybky
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika je věnována měření a analýze dynamických účinků od kolejové dopravy působících na konstrukci pražcového podloží výhybky. Zahrnuje měření vibrací uvnitř štěrkové vrstvy a v konstrukci pražcového podloží a měření napětí v konstrukci pražcového podloží výhybky. Metody analýzy zahrnují postupy v časové a frekvenční rovině.
Název v anglickém jazyce
The evaluation of dynamic effects in the construction of the turnout substructure
Popis výsledku anglicky
The methodology is devoted to the measurement and analysis of dynamic effects of rail traffic affecting the construction of the turnout substructure. It includes vibration measurements inside the gravel layer and in the construction of sleeper subgrade,and stress measurement in the construction of the turnout track bed. The analysis methods include techniques in time and frequency plane.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01031297" target="_blank" >TA01031297: Zvýšení kvality jízdní dráhy ve výhybkách pomocí zpružnění</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
Certifikovana_metodika_2014_2
Číslo předpisu
123/2014-710-VV/1
Technické parametry
Do první náleží vědecká a vzdělávací pracoviště zabývající se problematikou železničních konstrukcí, zejména pak technické univerzity. Jde o komplexní metodiku umožňující zjišťování šíření vibrací konstrukcí, tak napětí v konstrukci pražcového podloží výhybky. V současné době obdobná metodika není k dispozici, výzkumná a vývojová pracoviště se nezabývají dostatečně danou problematikou, případně využívají zjednodušené postupy. Neexistují tedy ani metodiky pro jednotlivé fáze systému hodnocení. Z tohoto důvodu měření a výzkumné práce neposkytují ucelenou soustavu informací a nejsou vzájemně srovnatelné. Metodika poskytuje možnost hodnocení účinnosti různých typů konstrukčních řešení jako je například aplikace podpražcových podložek nebo vývoj nových typůupevnění kolejnic apod.
Ekonomické parametry
Na sestavení metodiky hodnocení dynamických účinků od kolejové dopravy působících na výhybky mají zájem výrobci, správci drážních staveb, vývojová pracoviště i další kooperující firmy. Předmětná metodika poskytne údaje o dynamických parametrech jednotlivých řešení k sestavení databáze konstrukčních řešení. Zároveň metodika poskytne důležité informace o dynamických dějích a tak se sníží náklady na vývoj nových konstrukčních řešení. Jejich znalost také umožní optimalizaci údržbových prací. Všechny tyto skutečnosti tak logicky povedou ke snížení nákladů na provoz a údržbu. Neméně zajímavým výstupem je rovněž skutečnost, že měření realizované dle navržené metodiky poskytne zpřesněné vstupy do matematických modelů a tím umožní některé problémy úspěšně simulovat.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo Dopravy České republiky - odbor kosmických aktivit a ITS, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 15 Praha 1
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů