Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU108813" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU108813 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problematika navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah doznala zrušením původních českých technických norem a jejich nahrazením finálními verzemi eurokódů v dubnu 2010 výrazných změn, které spočívají jednak v odlišné metodice výpočtu zatížení, jednak též v některých odlišnostech při prokazování spolehlivosti konstrukce. Kromě toho eurokódy požadují brát v úvahu některé zatěžovací případy, jakož i některé složky napětí, které v původních českých normách nebyly obsaženy. V předloženém příspěvku jsouuvedeny některé poznámky k navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů se zřetelem k rozdílům oproti původním českým normám, přičemž pozornost je zaměřena na jeřábové dráhy pro mostové jeřáby uvnitř halových objektů, kde větev jeřábové dráhy sestává ze svislého (hlavního) nosníku, vodorovného výztužného nosníku a šikmých vzpěr.

  • Název v anglickém jazyce

    On design of steel structures of crane runway according to eurocodes

  • Popis výsledku anglicky

    The issue of steel construction crane runway underwent canceling the original Czech technical standards and replacing them for final versions of the Eurocodes in April 2010 significant changes, which is based both on a different methodology for calculating the load, partly also some differences in demonstrating the reliability of the structure. In addition, the Eurocodes require to take into account some load cases, as well as some components of stress, which in the original Czech standards were not included. In the present paper presents some comments on the design of steel structures according to Eurocodes crane tracks by differences compared to the original Czech standards, the attention is focused on crane tracks for bridge cranes inside of structures, where a branch of the crane track consists of a vertical (main) beam horizontal reinforcement beams and sloping struts.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0097" target="_blank" >ED2.1.00/03.0097: AdMaS - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Konstrukce

  • ISSN

    1213-8762

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    88-91

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus