K navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU108813" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU108813 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah doznala zrušením původních českých technických norem a jejich nahrazením finálními verzemi eurokódů v dubnu 2010 výrazných změn, které spočívají jednak v odlišné metodice výpočtu zatížení, jednak též v některých odlišnostech při prokazování spolehlivosti konstrukce. Kromě toho eurokódy požadují brát v úvahu některé zatěžovací případy, jakož i některé složky napětí, které v původních českých normách nebyly obsaženy. V předloženém příspěvku jsouuvedeny některé poznámky k navrhování ocelových konstrukcí jeřábových drah podle eurokódů se zřetelem k rozdílům oproti původním českým normám, přičemž pozornost je zaměřena na jeřábové dráhy pro mostové jeřáby uvnitř halových objektů, kde větev jeřábové dráhy sestává ze svislého (hlavního) nosníku, vodorovného výztužného nosníku a šikmých vzpěr.
Název v anglickém jazyce
On design of steel structures of crane runway according to eurocodes
Popis výsledku anglicky
The issue of steel construction crane runway underwent canceling the original Czech technical standards and replacing them for final versions of the Eurocodes in April 2010 significant changes, which is based both on a different methodology for calculating the load, partly also some differences in demonstrating the reliability of the structure. In addition, the Eurocodes require to take into account some load cases, as well as some components of stress, which in the original Czech standards were not included. In the present paper presents some comments on the design of steel structures according to Eurocodes crane tracks by differences compared to the original Czech standards, the attention is focused on crane tracks for bridge cranes inside of structures, where a branch of the crane track consists of a vertical (main) beam horizontal reinforcement beams and sloping struts.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/ED2.1.00%2F03.0097" target="_blank" >ED2.1.00/03.0097: AdMaS - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Konstrukce
ISSN
1213-8762
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
88-91
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—