Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU109935" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU109935 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Okružní křižovatky vs. světelně řízené křižovatky
Popis výsledku v původním jazyce
V poslední době médii proběhly informace typu, ?kruhových objezdů je hodně?, ?v některých případech jsou zbytečné a nesmyslné?, ?dopravu by lépe vyřešil semafor s detekcí dopravy? apod. Tyto informace vzešly zejména z novinářské interpretace výroků ministra dopravy Bc. Zdeňka Žáka z července 2013. O projektování okružních křižovatek se následně začalo velmi intenzivně diskutovat jak mezi odborníky, tak laiky. Právě poslední z výroků nás inspiroval k napsání tohoto článku, ve kterém se pokusíme okružní křižovatky a křižovatky se světelnou signalizací srovnat.
Název v anglickém jazyce
Roundabout Junction vs. Traffic Light Junctions
Popis výsledku anglicky
Last year information such as there are too many roundabout junctions, they are unnecessary and pointless, traffic would be better controlled by traffic lights with traffic detection etc. circulated in the media. These information came mostly from the press interpretation of the former Minister of Traffic - Zdenek Zak's statements from July 2013. Junction design was then intensively discussed by experts just as by non-experts. Especially last of the statements inspired us to write this article, where wetry to compare roundabout and traffic lights junction.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA03030050" target="_blank" >TA03030050: Moderní turbo-okružní křižovatky a jejich aplikace v návrhu dopravních staveb</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silnice a železnice
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
79-82
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—