Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Posouzení účinnosti nízké protihlukové clony BRENS BARRIER

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU111669" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU111669 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Posouzení účinnosti nízké protihlukové clony BRENS BARRIER

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Se zaváděním moderních železničních vozidel postupně dochází k výškovému poklesu dominantních složek hluku. Hluk valení u těchto vozidel převažuje nad hlukem přenosových systémů a pomocných zařízení. Z některých měření a analýz vyplývá, že 80 % akustickéenergie od kolejové dopravy je emitováno do okolí do výšky 1 m nad temenem kolejnice. Nízké protihlukové clony (NPC) jsou postaveny souběžně s tratí do výšky cca 0,5 m až 1 m nad temenem kolejnice a relativně velmi blízko koleje. Právě ona blízkost ke zdroji hluku způsobuje, že NPC se svojí efektivitou dají přibližně srovnat s klasickými protihlukovými stěnami.

  • Název v anglickém jazyce

    Assessment of the effectiveness of low noise barriers BRENS BARRIER

  • Popis výsledku anglicky

    Some measurements and analyzes show that up to 80% of the acoustic energy from rail transport is emitted into the environment to a height of 1 m above the top of rail. Low noise barriers (LNB) are built in parallel with the track to a height of approximately 0.5 m to 1 m above the top of rail and relatively close to the track.The closeness to the noise source causes that the LNB efficiency is comparable to the traditional noise barriers (TNB).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    BI - Akustika a kmity

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Vědeckotechnický sborník Českých drah

  • ISSN

    1214-9047

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2014

  • Číslo periodika v rámci svazku

    38

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    99-110

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus