Posouzení účinnosti nízké protihlukové clony BRENS BARRIER
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU111669" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU111669 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Posouzení účinnosti nízké protihlukové clony BRENS BARRIER
Popis výsledku v původním jazyce
Se zaváděním moderních železničních vozidel postupně dochází k výškovému poklesu dominantních složek hluku. Hluk valení u těchto vozidel převažuje nad hlukem přenosových systémů a pomocných zařízení. Z některých měření a analýz vyplývá, že 80 % akustickéenergie od kolejové dopravy je emitováno do okolí do výšky 1 m nad temenem kolejnice. Nízké protihlukové clony (NPC) jsou postaveny souběžně s tratí do výšky cca 0,5 m až 1 m nad temenem kolejnice a relativně velmi blízko koleje. Právě ona blízkost ke zdroji hluku způsobuje, že NPC se svojí efektivitou dají přibližně srovnat s klasickými protihlukovými stěnami.
Název v anglickém jazyce
Assessment of the effectiveness of low noise barriers BRENS BARRIER
Popis výsledku anglicky
Some measurements and analyzes show that up to 80% of the acoustic energy from rail transport is emitted into the environment to a height of 1 m above the top of rail. Low noise barriers (LNB) are built in parallel with the track to a height of approximately 0.5 m to 1 m above the top of rail and relatively close to the track.The closeness to the noise source causes that the LNB efficiency is comparable to the traditional noise barriers (TNB).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
BI - Akustika a kmity
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Vědeckotechnický sborník Českých drah
ISSN
1214-9047
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
38
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
99-110
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—