Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE INFLUENCE OF MARKET SITUATION ON DIVERSIFICATION STRATEGY OF COMPANIES' ACTIVITY

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F14%3APU117242" target="_blank" >RIV/00216305:26110/14:PU117242 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/bm.2014.006" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.3846/bm.2014.006</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.3846/bm.2014.006" target="_blank" >10.3846/bm.2014.006</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE INFLUENCE OF MARKET SITUATION ON DIVERSIFICATION STRATEGY OF COMPANIES' ACTIVITY

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Companies' diversification is analyzed in various aspects. It is generally recognized, that, as adaptation to market strategy, which can be both very successful and very unsuccessful, this phenomenon is controversial. There is a practical and scientific problem - to highlight and analyze conditions for successful diversification activity. One of the condition is market situation. The economic crisis has shown that companies which did not assess eventual key changes in market, went to bankrupt, i.e. the ones, which did not provide an alternative for products which are sensitive to shrinking market. It follows, that it is reasonable to examine diversifications dependence on market situation, i.e. to examine influence of developing, shrinking and stable markets to it.

  • Název v anglickém jazyce

    THE INFLUENCE OF MARKET SITUATION ON DIVERSIFICATION STRATEGY OF COMPANIES' ACTIVITY

  • Popis výsledku anglicky

    Companies' diversification is analyzed in various aspects. It is generally recognized, that, as adaptation to market strategy, which can be both very successful and very unsuccessful, this phenomenon is controversial. There is a practical and scientific problem - to highlight and analyze conditions for successful diversification activity. One of the condition is market situation. The economic crisis has shown that companies which did not assess eventual key changes in market, went to bankrupt, i.e. the ones, which did not provide an alternative for products which are sensitive to shrinking market. It follows, that it is reasonable to examine diversifications dependence on market situation, i.e. to examine influence of developing, shrinking and stable markets to it.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Business and Management

  • ISSN

    2029-4441

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    bm.2014.006

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    500

  • Strana od-do

    35-42

  • Kód UT WoS článku

    000353708700005

  • EID výsledku v databázi Scopus