Nalezení optimalizované cesty v území při přesném pozicování technologií GNSS
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APR28518" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PR28518 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.fce.vutbr.cz" target="_blank" >http://www.fce.vutbr.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Nalezení optimalizované cesty v území při přesném pozicování technologií GNSS
Popis výsledku v původním jazyce
Software řeší nalezení optimalizované cesty v území při přesném pozicování technologií GNSS. Cesta v terénu je tvořena dvěma typy uzlů a to GNSS měřitelnými body a křižovatkovými uzly. Omezujícími podmínkami jsou časové intervaly dobrých observačních podmínek na měřených bodech GNSS. Z teoretického hlediska jde o heuristické řešení hledání Hamiltonovské cesty v grafu s dodatečnými podmínkami v některých uzlech. Softwarová aplikace je vytvořena v prostředí Borland Delphi. Jedním z výstupů optimalizovaného řešení je i prezentace návrhu výsledné cesty v území formou on-line geo-web aplikace v prostředí internetového prolížeče. Aplikace má všeobecné využití v přesných měřeních GNSS pro účely budování přesných vytyčovacích sítí staveb nebo v geodynamice.
Název v anglickém jazyce
Finding optimized routes in the area in precision GNSS positioning technology
Popis výsledku anglicky
Software resolve searching optimal path in field at precise positioning by GNSS technology. The aim is to carry out observation on all GNSS points, so that the total path length was minimal. The way in field is made up of two types of points: the first points on which we use GNSS measuring methods (GNSS points) and 2. points of auxiliary (crossroads). The task is made more difficult by the fact that GNSS points are measurable with quolity only at the moment of good observational conditions. From a theoretical point of view there is a heuristic solution in terms of finding Hamiltonian path in a graph with additional conditions in certain nodes. The application is developed in Borland Delphi. One of the outputs of the optimal solution is a presentation of the drawing of final path in field through online geo-web application in Internet browser. The application has a universal usage of GNSS precise measurements for building of precise control network of structures or in geodynamics.
Klasifikace
Druh
R - Software
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
HPGNSS15
Technické parametry
Správa železniční dopravní cesty, státní organizace Dlážděná 1003/7, 110 00 Praha 1, Nové Město IČ: 70994234 Č. smlouvy: HS124570210501 Datum uzavření smlouvy: 7.10.2014
Ekonomické parametry
zvýšení efektivnosti zajištění měření geometrických parametrů staveb
IČO vlastníka výsledku
00216305
Název vlastníka
Ústav geodézie