Podpražcové podložky v koleji
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU115223" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU115223 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.cdvuz.cz" target="_blank" >http://www.cdvuz.cz</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpražcové podložky v koleji
Popis výsledku v původním jazyce
Na základě přibývajících kladných ohlasů ze strany železničních společností se v roce 2009 Mezinárodní železniční unie (UIC) rozhodla otevřít další (druhý) projekt věnovaný podpražcovým podložkám (USPs – Under Sleeper Pads). Projekt byl řešen v letech 2010 až 2012 a zapojilo se do něj 12 zemí z Evropy a Japonsko. V té době se jednalo o jeden z největších projektů skupiny UIC. Laboratorní měření a teoretické studie doplnila intenzivní měření in-situ na různých evropských železničních tratích. Projekt s názvem „Podpražcové podložky v koleji“ („Under Sleeper Pads in Track“ nebo „USPs in Track“) byl zaměřen na analýzu vysvětlující, proč koleje s podpražcovými podložkami vykazují lepší chování.Současně s tímto projektem UIC byl v České republice řešen s podporou Technologické agentury České republiky (TAČR) projekt „Pražce s pružnou ložnou plochou“, v rámci kterého byly získány doplňující poz
Název v anglickém jazyce
Under Sleeper Pads in Track
Popis výsledku anglicky
In 2009, due to the increased number of positive reactions from the railway companies the International Railway Union (UIC) decided to open a further (second) project dedicated to the under sleeper pads (USPs). The project was solved in 2010-2012 and 12 European countries together with Japan took part in it. It was one of largest UIC projects at that time. The laboratory measurements and theoretical studies were completed by intensive in-situ measurement in different European railway tracks. The project named "Under Sleeper Pads in Track” was aimed at the analysis explaining why the tracks equipped with USPS show better performance. Together with this UIC project the project "Sleepers with resilient bottom”, supported by the Czech Republic Technological Agency (TACR), was carried out in the Czech Republic to obtain the complementary findings and experience in the tracks in the Czech Republic. The project was solved by the Faculty of Civil Engineering of the Brno University of Technology together w
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA01031173" target="_blank" >TA01031173: Pražce s pružnou ložnou plochou</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Nová železniční technika
ISSN
1210-3942
e-ISSN
—
Svazek periodika
23
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
21-29
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—