Modelling of lamellar breathing effect
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU117958" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU117958 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Modelling of lamellar breathing effect
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents approaches of modelling of the lamellar flanges breathing effect. Such phenomenon may arise on long-span steel or composite RC concrete - steel bridges where it is necessary to utilize very thick lamellas that cannot be milled at once. Under the traffic load these structural elements may exhibit vibrations creating moise and high cyclic loading in the corresponding welds. Presented paper addresses modelling technique of the lamellar flanges including the air pocket locked between theflange plates. It addresses the influence of this air on the lamella stiffness and also investigates the influence of the contact between the lamellas. For the modelling is used the well-known finite element method including contact elements amended bythe authors original algorithm calculating the air pocket stiffness influence using the ideal gas equation of state. Calculations are made in the software package ANSYS and using the programing language Python.
Název v anglickém jazyce
Modelling of lamellar breathing effect
Popis výsledku anglicky
This paper presents approaches of modelling of the lamellar flanges breathing effect. Such phenomenon may arise on long-span steel or composite RC concrete - steel bridges where it is necessary to utilize very thick lamellas that cannot be milled at once. Under the traffic load these structural elements may exhibit vibrations creating moise and high cyclic loading in the corresponding welds. Presented paper addresses modelling technique of the lamellar flanges including the air pocket locked between theflange plates. It addresses the influence of this air on the lamella stiffness and also investigates the influence of the contact between the lamellas. For the modelling is used the well-known finite element method including contact elements amended bythe authors original algorithm calculating the air pocket stiffness influence using the ideal gas equation of state. Calculations are made in the software package ANSYS and using the programing language Python.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/FR-TI4%2F430" target="_blank" >FR-TI4/430: PRAVDĚPODOBNOST PORUCHY SVAROVÉHO SPOJE LAMELOVÝCH PÁSNIC S INDIKACEMI ZJIŠTĚNÝMI PROGRESIVNÍMI NEDESTRUKTIVNÍMI METODAMI</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
New Trends in Statics and Dynamics of Buildings
ISBN
978-80-227-4463-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
1-4
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Bratislava, Slovenský republika
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
15. 10. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—