Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modelling of lamellar breathing effect

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU117958" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU117958 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Modelling of lamellar breathing effect

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents approaches of modelling of the lamellar flanges breathing effect. Such phenomenon may arise on long-span steel or composite RC concrete - steel bridges where it is necessary to utilize very thick lamellas that cannot be milled at once. Under the traffic load these structural elements may exhibit vibrations creating moise and high cyclic loading in the corresponding welds. Presented paper addresses modelling technique of the lamellar flanges including the air pocket locked between theflange plates. It addresses the influence of this air on the lamella stiffness and also investigates the influence of the contact between the lamellas. For the modelling is used the well-known finite element method including contact elements amended bythe authors original algorithm calculating the air pocket stiffness influence using the ideal gas equation of state. Calculations are made in the software package ANSYS and using the programing language Python.

  • Název v anglickém jazyce

    Modelling of lamellar breathing effect

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents approaches of modelling of the lamellar flanges breathing effect. Such phenomenon may arise on long-span steel or composite RC concrete - steel bridges where it is necessary to utilize very thick lamellas that cannot be milled at once. Under the traffic load these structural elements may exhibit vibrations creating moise and high cyclic loading in the corresponding welds. Presented paper addresses modelling technique of the lamellar flanges including the air pocket locked between theflange plates. It addresses the influence of this air on the lamella stiffness and also investigates the influence of the contact between the lamellas. For the modelling is used the well-known finite element method including contact elements amended bythe authors original algorithm calculating the air pocket stiffness influence using the ideal gas equation of state. Calculations are made in the software package ANSYS and using the programing language Python.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/FR-TI4%2F430" target="_blank" >FR-TI4/430: PRAVDĚPODOBNOST PORUCHY SVAROVÉHO SPOJE LAMELOVÝCH PÁSNIC S INDIKACEMI ZJIŠTĚNÝMI PROGRESIVNÍMI NEDESTRUKTIVNÍMI METODAMI</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    New Trends in Statics and Dynamics of Buildings

  • ISBN

    978-80-227-4463-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    1-4

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Bratislava, Slovenský republika

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    15. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku