Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problems connected with the application of lamella flanges in steel bridge construction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F15%3A00443276" target="_blank" >RIV/68378297:_____/15:00443276 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.scientific.net/AMM.769.13" target="_blank" >http://www.scientific.net/AMM.769.13</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMM.769.13" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMM.769.13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Problems connected with the application of lamella flanges in steel bridge construction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Lamella flanges (Fig. 1) have lately grown popular with the designers of steel bridges ?in their belief that these flanges provide us with the possibility of avoiding very thick flange plates in steel bridge structures. This belief is based on the assumption that the lamellas are perfectly plane and, therefore, in perfect contact everywhere, so that the loading from one lamella is transmitted into the other via pure compression, and that the perfect interaction of both lamellas is materialized by meansof boundary fillet welds connecting both of the two lamellas. This simple assumption is, however, far from reality: it is not in the means of steel fabricators, not even in the means of those which are very progressively equipped, to produce perfectly plane flange lamellas. Then both lamellas exhibit unavoidable initial curvatures, which in combination form a gap between the lamellas, and consequently the directly loaded lamella is pressed into this gap. As the loading acting on every br

  • Název v anglickém jazyce

    Problems connected with the application of lamella flanges in steel bridge construction

  • Popis výsledku anglicky

    Lamella flanges (Fig. 1) have lately grown popular with the designers of steel bridges ?in their belief that these flanges provide us with the possibility of avoiding very thick flange plates in steel bridge structures. This belief is based on the assumption that the lamellas are perfectly plane and, therefore, in perfect contact everywhere, so that the loading from one lamella is transmitted into the other via pure compression, and that the perfect interaction of both lamellas is materialized by meansof boundary fillet welds connecting both of the two lamellas. This simple assumption is, however, far from reality: it is not in the means of steel fabricators, not even in the means of those which are very progressively equipped, to produce perfectly plane flange lamellas. Then both lamellas exhibit unavoidable initial curvatures, which in combination form a gap between the lamellas, and consequently the directly loaded lamella is pressed into this gap. As the loading acting on every br

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Applied Mechanics and Materials

  • ISBN

    978-3-03835-485-7

  • ISSN

    1660-9336

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    13-18

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publications

  • Místo vydání

    Pfaffikon

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    16. 10. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku