Problémy spojené s užitím lamelových pásnic u ocelových mostů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00227080" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00227080 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68378297:_____/14:00437199
Výsledek na webu
<a href="http://hdl.handle.net/11104/0240772" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11104/0240772</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Problémy spojené s užitím lamelových pásnic u ocelových mostů
Popis výsledku v původním jazyce
Problematika lamelových pásnic nabývá v poslední době důležitosti mezi konstruktéry ocelových mostních konstrukcí, zejména proto, že umožňuje vyhnout se při návrhu velmi silným přírubovým deskám. Tento názor je založen na předpokladu, že lamely jsou dokonale rovinné a jsou v dokonalém vzájemném kontaktu v celé své ploše, což znamená, že zatížení se přenáší prostým tlakem a že plné spolupůsobení obou lamel je plně realizováno smykovým tokem v obvodových koutových svarech, spojujících obě lamely. Ve skutečnosti však tento předpoklad není nikdy dodržen: není v možnostech reálné výroby ocelových konstrukcí zajistit, aby lamely (jako ocelové desky) byly perfektně rovinné; jsou vždy počátečně zakřiveny a potom vždy dochází k zatlačování vrchní lamely do mezery, jež vzniká kombinací nevyhnutelných počátečních zakřivení obou lamel. Potom pod mnohonásobně opakovaným zatížením vozidly, dochází k mnohonásobně opakovanému ohybu zatlačované lamely ( můžeme říci, že lamela "dýchá"), tedy ke kumulaci
Název v anglickém jazyce
Problems connected with the application of lamella flanges in steel bridge construction
Popis výsledku anglicky
Lamella flanges have lately grown very popular with the designers of steel bridges, because - in their belief - they provide us with the possibility of avoiding very thick flange plates in steel bridge structures. This belief is based on the assumption that the lamellas are perfectly plane and therefore, in perfect contact everywhere, so that the loading from one lamela is transmitted into other via pure compression, and that the perfect interaction of both lamellas is materialized by means of boundaryfillet welds connecting both of the two lamellas. This simple assumption is, however, far from reality: it is not the means of steel fabricators, not even in the means of those which are very progressively equipped, to produce perfectly plane lamellas. Then both lamellass exhibit unavoidable initial curvatures, which in combination form a gap between the lamellas, and consequently the directly loaded lamela are pressed into this gap. As the loading acting on every bridge is many times re
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník 52. celostátní konference o ocelových konstrukcích Hustopeče 2014
ISBN
978-80-02-02530-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
45-50
Název nakladatele
Česká společnost pro ocelové konstrukce
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Hustopeče
Datum konání akce
4. 12. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—