Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Problémy spojené s užitím lamelových pásnic u ocelových mostů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F14%3A00227080" target="_blank" >RIV/68407700:21110/14:00227080 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68378297:_____/14:00437199

  • Výsledek na webu

    <a href="http://hdl.handle.net/11104/0240772" target="_blank" >http://hdl.handle.net/11104/0240772</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Problémy spojené s užitím lamelových pásnic u ocelových mostů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Problematika lamelových pásnic nabývá v poslední době důležitosti mezi konstruktéry ocelových mostních konstrukcí, zejména proto, že umožňuje vyhnout se při návrhu velmi silným přírubovým deskám. Tento názor je založen na předpokladu, že lamely jsou dokonale rovinné a jsou v dokonalém vzájemném kontaktu v celé své ploše, což znamená, že zatížení se přenáší prostým tlakem a že plné spolupůsobení obou lamel je plně realizováno smykovým tokem v obvodových koutových svarech, spojujících obě lamely. Ve skutečnosti však tento předpoklad není nikdy dodržen: není v možnostech reálné výroby ocelových konstrukcí zajistit, aby lamely (jako ocelové desky) byly perfektně rovinné; jsou vždy počátečně zakřiveny a potom vždy dochází k zatlačování vrchní lamely do mezery, jež vzniká kombinací nevyhnutelných počátečních zakřivení obou lamel. Potom pod mnohonásobně opakovaným zatížením vozidly, dochází k mnohonásobně opakovanému ohybu zatlačované lamely ( můžeme říci, že lamela "dýchá"), tedy ke kumulaci

  • Název v anglickém jazyce

    Problems connected with the application of lamella flanges in steel bridge construction

  • Popis výsledku anglicky

    Lamella flanges have lately grown very popular with the designers of steel bridges, because - in their belief - they provide us with the possibility of avoiding very thick flange plates in steel bridge structures. This belief is based on the assumption that the lamellas are perfectly plane and therefore, in perfect contact everywhere, so that the loading from one lamela is transmitted into other via pure compression, and that the perfect interaction of both lamellas is materialized by means of boundaryfillet welds connecting both of the two lamellas. This simple assumption is, however, far from reality: it is not the means of steel fabricators, not even in the means of those which are very progressively equipped, to produce perfectly plane lamellas. Then both lamellass exhibit unavoidable initial curvatures, which in combination form a gap between the lamellas, and consequently the directly loaded lamela are pressed into this gap. As the loading acting on every bridge is many times re

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TE01020168" target="_blank" >TE01020168: Centrum pro efektivní a udržitelnou dopravní infrastrukturu (CESTI)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník 52. celostátní konference o ocelových konstrukcích Hustopeče 2014

  • ISBN

    978-80-02-02530-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    45-50

  • Název nakladatele

    Česká společnost pro ocelové konstrukce

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Hustopeče

  • Datum konání akce

    4. 12. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku