Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of thermal and visual comfort in renovated school classrooms

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU118513" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU118513 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of thermal and visual comfort in renovated school classrooms

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Energy renovation of school buildings is therefore a vital task, which would not only take into consideration the indoor climate comfort, but also to provide emphasis on the energy saving potentials and guidelines for the future school designs. For an energy efficient renovation of educational buildings, the International Energy Agency (IEA) has already provided sufficient knowledgebase and information on retrofit technologies, energy saving approaches, and ventilation strategies. In this paper, the study focuses on thermal performance and daylight evaluation of classroom environments in an existing school building in central Europe, by using computer simulation method to carry out analysis of the optimized renovation concept within its locality and again for the specified climatic conditions. The findings of this study have shown potentials for optimized renovation concepts of school classrooms for energy efficiency and indoor environments concerning both thermal and visual comfort.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of thermal and visual comfort in renovated school classrooms

  • Popis výsledku anglicky

    Energy renovation of school buildings is therefore a vital task, which would not only take into consideration the indoor climate comfort, but also to provide emphasis on the energy saving potentials and guidelines for the future school designs. For an energy efficient renovation of educational buildings, the International Energy Agency (IEA) has already provided sufficient knowledgebase and information on retrofit technologies, energy saving approaches, and ventilation strategies. In this paper, the study focuses on thermal performance and daylight evaluation of classroom environments in an existing school building in central Europe, by using computer simulation method to carry out analysis of the optimized renovation concept within its locality and again for the specified climatic conditions. The findings of this study have shown potentials for optimized renovation concepts of school classrooms for energy efficiency and indoor environments concerning both thermal and visual comfort.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proc. ZEMCH 2016 - Zero Energy Mass Custom Home

  • ISBN

    9788894152609

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    701-708

  • Název nakladatele

    ZEMCH

  • Místo vydání

    University of Salento, Lecce, Italy

  • Místo konání akce

    Lecce, Italy

  • Datum konání akce

    21. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku