Analysis of thermal and visual comfort in renovated school classrooms
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU118513" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU118513 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of thermal and visual comfort in renovated school classrooms
Popis výsledku v původním jazyce
Energy renovation of school buildings is therefore a vital task, which would not only take into consideration the indoor climate comfort, but also to provide emphasis on the energy saving potentials and guidelines for the future school designs. For an energy efficient renovation of educational buildings, the International Energy Agency (IEA) has already provided sufficient knowledgebase and information on retrofit technologies, energy saving approaches, and ventilation strategies. In this paper, the study focuses on thermal performance and daylight evaluation of classroom environments in an existing school building in central Europe, by using computer simulation method to carry out analysis of the optimized renovation concept within its locality and again for the specified climatic conditions. The findings of this study have shown potentials for optimized renovation concepts of school classrooms for energy efficiency and indoor environments concerning both thermal and visual comfort.
Název v anglickém jazyce
Analysis of thermal and visual comfort in renovated school classrooms
Popis výsledku anglicky
Energy renovation of school buildings is therefore a vital task, which would not only take into consideration the indoor climate comfort, but also to provide emphasis on the energy saving potentials and guidelines for the future school designs. For an energy efficient renovation of educational buildings, the International Energy Agency (IEA) has already provided sufficient knowledgebase and information on retrofit technologies, energy saving approaches, and ventilation strategies. In this paper, the study focuses on thermal performance and daylight evaluation of classroom environments in an existing school building in central Europe, by using computer simulation method to carry out analysis of the optimized renovation concept within its locality and again for the specified climatic conditions. The findings of this study have shown potentials for optimized renovation concepts of school classrooms for energy efficiency and indoor environments concerning both thermal and visual comfort.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proc. ZEMCH 2016 - Zero Energy Mass Custom Home
ISBN
9788894152609
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
701-708
Název nakladatele
ZEMCH
Místo vydání
University of Salento, Lecce, Italy
Místo konání akce
Lecce, Italy
Datum konání akce
21. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—