Representation of bulk and surface crushing phenomenon in DEM model of railway ballast.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU118846" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU118846 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Representation of bulk and surface crushing phenomenon in DEM model of railway ballast.
Popis výsledku v původním jazyce
To simulate ballast behaviour in railway track using Discrete Element Models (DEM), it is reasonable to take into account the crushing and the abrasion of grains. Nowadays, two approaches have been used in discrete modelling. The first approach represents each grain as an assembly of smaller particles with cohesive contacts between them. The crushing is represented by rupturing of contacts between particles. Such approach is universal, but demands very high computational resources. Therefore, the second approach is utilized here. At the beginning every ballast grain is modelled as one rigid body and may be replaced by several smaller particles later. Both crushing and abrasion is considered. Crushing is studied on model of oedometric test of railway ballast.
Název v anglickém jazyce
Representation of bulk and surface crushing phenomenon in DEM model of railway ballast.
Popis výsledku anglicky
To simulate ballast behaviour in railway track using Discrete Element Models (DEM), it is reasonable to take into account the crushing and the abrasion of grains. Nowadays, two approaches have been used in discrete modelling. The first approach represents each grain as an assembly of smaller particles with cohesive contacts between them. The crushing is represented by rupturing of contacts between particles. Such approach is universal, but demands very high computational resources. Therefore, the second approach is utilized here. At the beginning every ballast grain is modelled as one rigid body and may be replaced by several smaller particles later. Both crushing and abrasion is considered. Crushing is studied on model of oedometric test of railway ballast.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of Particle-based Methods IV – Fundamentals and Applications
ISBN
978-84-944244-7-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
34-40
Název nakladatele
Neuveden
Místo vydání
Barcelona, Španělsko
Místo konání akce
Barcelona
Datum konání akce
28. 9. 2015
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000380556100002