Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Representation of bulk and surface crushing phenomenon in DEM model of railway ballast.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F15%3APU118846" target="_blank" >RIV/00216305:26110/15:PU118846 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Representation of bulk and surface crushing phenomenon in DEM model of railway ballast.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    To simulate ballast behaviour in railway track using Discrete Element Models (DEM), it is reasonable to take into account the crushing and the abrasion of grains. Nowadays, two approaches have been used in discrete modelling. The first approach represents each grain as an assembly of smaller particles with cohesive contacts between them. The crushing is represented by rupturing of contacts between particles. Such approach is universal, but demands very high computational resources. Therefore, the second approach is utilized here. At the beginning every ballast grain is modelled as one rigid body and may be replaced by several smaller particles later. Both crushing and abrasion is considered. Crushing is studied on model of oedometric test of railway ballast.

  • Název v anglickém jazyce

    Representation of bulk and surface crushing phenomenon in DEM model of railway ballast.

  • Popis výsledku anglicky

    To simulate ballast behaviour in railway track using Discrete Element Models (DEM), it is reasonable to take into account the crushing and the abrasion of grains. Nowadays, two approaches have been used in discrete modelling. The first approach represents each grain as an assembly of smaller particles with cohesive contacts between them. The crushing is represented by rupturing of contacts between particles. Such approach is universal, but demands very high computational resources. Therefore, the second approach is utilized here. At the beginning every ballast grain is modelled as one rigid body and may be replaced by several smaller particles later. Both crushing and abrasion is considered. Crushing is studied on model of oedometric test of railway ballast.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of Particle-based Methods IV – Fundamentals and Applications

  • ISBN

    978-84-944244-7-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    34-40

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Barcelona, Španělsko

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    28. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000380556100002