Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Relationship between horizontal curves design and accident rate

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU116756" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU116756 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.jurnalteknologi.utm.my/index.php/jurnalteknologi/article/view/8493/5080" target="_blank" >http://www.jurnalteknologi.utm.my/index.php/jurnalteknologi/article/view/8493/5080</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11113/jt.v78.8493" target="_blank" >10.11113/jt.v78.8493</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Relationship between horizontal curves design and accident rate

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Horizontal curves are very problematic elements of the road alignment. The danger of these spots is confirmed by the analysis of accidents, which showed that while on the tangents (straight sections) is an accident resulting in injury or death one of every five, at intersections and curve segments it is one of every three. Share of fatal accidents in curve segments compared to the intersections or direct segments is then more than doubled. The research aims to find potential correlations between different accident’s characteristics and horizontal curves design, which could help predict dangerousness of horizontal elements. Strong correlation was proven between radius of horizontal curve and relative accidental rate. Lower correlation was found between traffic lanes width and relative accidental rate. From gathered data wasn’t proven relationship between relative accidental rate and deflection angle.

  • Název v anglickém jazyce

    Relationship between horizontal curves design and accident rate

  • Popis výsledku anglicky

    Horizontal curves are very problematic elements of the road alignment. The danger of these spots is confirmed by the analysis of accidents, which showed that while on the tangents (straight sections) is an accident resulting in injury or death one of every five, at intersections and curve segments it is one of every three. Share of fatal accidents in curve segments compared to the intersections or direct segments is then more than doubled. The research aims to find potential correlations between different accident’s characteristics and horizontal curves design, which could help predict dangerousness of horizontal elements. Strong correlation was proven between radius of horizontal curve and relative accidental rate. Lower correlation was found between traffic lanes width and relative accidental rate. From gathered data wasn’t proven relationship between relative accidental rate and deflection angle.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jurnal Teknologi (Sciences and Engineering)

  • ISSN

    0127-9696

  • e-ISSN

    2180-3722

  • Svazek periodika

    Vol 78

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5-2

  • Stát vydavatele periodika

    MY - Malajsie

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    75-78

  • Kód UT WoS článku

    000390099600012

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84968880385