Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dopravně-urbanistické řešení přestavby brněnského železničního uzlu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU120831" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU120831 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Dopravně-urbanistické řešení přestavby brněnského železničního uzlu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Evergreenem dopravního a územního plánování ve městě Brně je odsun hlavního nádraží o necelý kilometr jižněji mimo přímý kontakt s historickým centrem města a také s hlavním uzlem tramvajové dopravy. Změna polohy nádraží by si vyžádala úpravu systému MHD. Varianta připravovaná městem potvrzuje stávající koncept páteřní pouliční tramvaje, což ovšem vyvolává otázky nárůstu cestovní doby k novému nádraží a přetížení stávající tramvajové infrastruktury. Příspěvek shrnuje dosavadní návrhy řešení obsluhy odsunutého nádraží a upozorňuje na jejich výhody a nevýhody ve vztahu nejen k nádraží, ale ke koncepci MHD jako celku. Změna polohy nádraží je totiž neopakovatelnou příležitostí ke skokovému posunutí MHD na vyšší úroveň kvality.

  • Název v anglickém jazyce

    Transport and Urban Design of the Brno Rail Junction

  • Popis výsledku anglicky

    Evergreen of transport and land use planning in Brno city is the relocation of the main railway station less than a kilometer south out of the direct contact with the city's historic center and a major hub for tram transport. Changing the position of the station needs a change of public transport system. Variant upcoming by city autorities confirms the existing concept of arterial street trams, which of course raises questions increase in travel time to the new station and the overloading of the existing tram infrastructure. This paper summarizes the current proposals for connection to the new station and highlight their advantages and disadvantages in relation not only to the new railway station, but the concept of public transport in all city as a whole. Changing the position of the station is a unique opportunity to jump-stop shift public transport to a higher level of quality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Medzinárodná konferencia o verejnej osobnej doprave

  • ISBN

    978-80-89565-26-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    106-115

  • Název nakladatele

    kongres STUDIO, spol. s r. o.

  • Místo vydání

    Bratislava

  • Místo konání akce

    Bratislava

  • Datum konání akce

    20. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku