Dopravně-urbanistické řešení přestavby brněnského železničního uzlu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU120831" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU120831 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Dopravně-urbanistické řešení přestavby brněnského železničního uzlu
Popis výsledku v původním jazyce
Evergreenem dopravního a územního plánování ve městě Brně je odsun hlavního nádraží o necelý kilometr jižněji mimo přímý kontakt s historickým centrem města a také s hlavním uzlem tramvajové dopravy. Změna polohy nádraží by si vyžádala úpravu systému MHD. Varianta připravovaná městem potvrzuje stávající koncept páteřní pouliční tramvaje, což ovšem vyvolává otázky nárůstu cestovní doby k novému nádraží a přetížení stávající tramvajové infrastruktury. Příspěvek shrnuje dosavadní návrhy řešení obsluhy odsunutého nádraží a upozorňuje na jejich výhody a nevýhody ve vztahu nejen k nádraží, ale ke koncepci MHD jako celku. Změna polohy nádraží je totiž neopakovatelnou příležitostí ke skokovému posunutí MHD na vyšší úroveň kvality.
Název v anglickém jazyce
Transport and Urban Design of the Brno Rail Junction
Popis výsledku anglicky
Evergreen of transport and land use planning in Brno city is the relocation of the main railway station less than a kilometer south out of the direct contact with the city's historic center and a major hub for tram transport. Changing the position of the station needs a change of public transport system. Variant upcoming by city autorities confirms the existing concept of arterial street trams, which of course raises questions increase in travel time to the new station and the overloading of the existing tram infrastructure. This paper summarizes the current proposals for connection to the new station and highlight their advantages and disadvantages in relation not only to the new railway station, but the concept of public transport in all city as a whole. Changing the position of the station is a unique opportunity to jump-stop shift public transport to a higher level of quality.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Medzinárodná konferencia o verejnej osobnej doprave
ISBN
978-80-89565-26-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
106-115
Název nakladatele
kongres STUDIO, spol. s r. o.
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
Bratislava
Datum konání akce
20. 10. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—