Využití laboratorní zkoušky stanovení součinitele tření po ohlazování pro predikci protismykových vlastností při návrhu cementobetonového krytu s obnaženým kamenivem
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F16%3APU121189" target="_blank" >RIV/00216305:26110/16:PU121189 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití laboratorní zkoušky stanovení součinitele tření po ohlazování pro predikci protismykových vlastností při návrhu cementobetonového krytu s obnaženým kamenivem
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá zkušební metodou stanovení součinitele tření po ohlazení, která je popsána v normě ČSN EN 12697-49. Tato norma je sice součástí řady norem pro zkoušení asfaltových směsí, ale výsledky uvedené v článku dokazují, že je využitelná i pro cementobetonové kryty. V rámci výzkumných projektů TA 02030479 a TA01031562 byly dlouhodobě měřeny protismykové vlastnosti povrchu vozovky na vybraných úsecích s cementobetonovým krytem s různou úpravou povrchu. Z úseků byly také odebírány vývrty, na kterých se prováděla zkouška stanovení součinitele tření po ohlazení. Výsledky vývoje součinitele podélného tření Fp měřeného na vozovce byly srovnány s laboratorní predikcí protismykových vlastností – součinitelem tření po ohlazování µFAP. Byl stanoven přepočetní vztah mezi součinitelem tření Fp a součinitelem tření po ohlazení µFAP a také vztah mezi skutečným dopravním zatížením na měřených úsecích a jeho laboratorní simulací pomocí cyklů ohlazování.
Název v anglickém jazyce
The use of laboratory determination of friction coefficient after polishing for prediction of skid resistance properties for design of new concrete roads surface with exposed aggregate
Popis výsledku anglicky
The paper deals with laboratory determination of the friction coeffcient after polishing which is described in the standard EN 12697-49. This standard is part of a series of standards for the testing of bituminous mixtures, but the results referred to in article prove that it is usable for concrete roads. In the framework of research projects TA02030479 and TA01031562 skid resistance of road surface on selected sections were measured. Cores were also taken from the sections and were polished in laboratory. The results of the development of the longitudinal friciton coefficient Fp measured on the road were compared with laboratory tests of skid resistance – friction coefficient after polishing µFAP. The relationships between between both coefficients was established and also the relationship between the actual traffic load on measured sections and its laboratory simulations using polishing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JN - Stavebnictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Betonové vozovky 2016 - sborník přednášek
ISBN
978-80-01-06374-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
221
Strana od-do
181-188
Název nakladatele
Výzkumný ústav maltovin Praha s.r.o.
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
22. 9. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—