Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Využití laboratorní zkoušky Wehner/Schulze k predikci životnosti protismykových vlastností povrchu vozovky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU124996" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU124996 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Využití laboratorní zkoušky Wehner/Schulze k predikci životnosti protismykových vlastností povrchu vozovky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V České republice je požadovaná kvalita protismykových vlastností povrchu vozovky zajištěna hodnotou ohladitelnosti kameniva PSV = 50. Dlouhodobým sledováním vybraných úseků vozovek bylo zjištěno, že tento parametr není dostatečně spolehlivý a nezaručuje dlouhodobě kvalitní protismykové vlastnosti povrchu vozovky. Kvalita protismykových vlastností povrchu vozovky je totiž ovlivněna nejen kamenivem, ale také typem asfaltové směsi. Lépe se osvědčila laboratorní zkouška Wehner/Schulze, která umožňuje zkoušení přímo navržené asfaltové směsi. V rámci výzkumného projektu byl srovnán vývoj součinitele tření na dlouhodobě sledovaných úsecích se součinitelem tření po ohlazení stanoveným v laboratoři na vývrtech z těchto úseků.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of the laboratory test method Wehner/Schulze for prediction of surface skid resistance lifespan

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, the required level of road skid resistance properties is ensured by the minimal value of aggregate polishing parameter PSV = 50. It has been found by long-term monitoring of selected road sections that this parameter is not reliable enough and does not guarantee a statisfactory level of road skid resistance over time. The level of road surface skid resistance is also influenced by the type of asphalt mixture. The laboratory test method Wehner/Schulze has shown better results in skid resistance prediction. This paper presents the comparison of the development of road surface friction coefficient measured by the dynamic device over time, and friction coefficient of cores taken from road determined in a laboratory after polishing that simulates traffic load.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Bezpečnosť cestnej premávky 2017 - zborník

  • ISBN

    978-80-89565-29-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    60-65

  • Název nakladatele

    Kongres STUDIO, spol. s r.o.

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Vysoké Tatry

  • Datum konání akce

    18. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku