Využití laboratorní zkoušky Wehner/Schulze k predikci životnosti protismykových vlastností povrchu vozovky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU124996" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU124996 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Využití laboratorní zkoušky Wehner/Schulze k predikci životnosti protismykových vlastností povrchu vozovky
Popis výsledku v původním jazyce
V České republice je požadovaná kvalita protismykových vlastností povrchu vozovky zajištěna hodnotou ohladitelnosti kameniva PSV = 50. Dlouhodobým sledováním vybraných úseků vozovek bylo zjištěno, že tento parametr není dostatečně spolehlivý a nezaručuje dlouhodobě kvalitní protismykové vlastnosti povrchu vozovky. Kvalita protismykových vlastností povrchu vozovky je totiž ovlivněna nejen kamenivem, ale také typem asfaltové směsi. Lépe se osvědčila laboratorní zkouška Wehner/Schulze, která umožňuje zkoušení přímo navržené asfaltové směsi. V rámci výzkumného projektu byl srovnán vývoj součinitele tření na dlouhodobě sledovaných úsecích se součinitelem tření po ohlazení stanoveným v laboratoři na vývrtech z těchto úseků.
Název v anglickém jazyce
The use of the laboratory test method Wehner/Schulze for prediction of surface skid resistance lifespan
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, the required level of road skid resistance properties is ensured by the minimal value of aggregate polishing parameter PSV = 50. It has been found by long-term monitoring of selected road sections that this parameter is not reliable enough and does not guarantee a statisfactory level of road skid resistance over time. The level of road surface skid resistance is also influenced by the type of asphalt mixture. The laboratory test method Wehner/Schulze has shown better results in skid resistance prediction. This paper presents the comparison of the development of road surface friction coefficient measured by the dynamic device over time, and friction coefficient of cores taken from road determined in a laboratory after polishing that simulates traffic load.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Bezpečnosť cestnej premávky 2017 - zborník
ISBN
978-80-89565-29-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
60-65
Název nakladatele
Kongres STUDIO, spol. s r.o.
Místo vydání
Neuveden
Místo konání akce
Vysoké Tatry
Datum konání akce
18. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—