Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Experimentální ověření chování zděného klenbového mostu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU122385" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU122385 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Experimentální ověření chování zděného klenbového mostu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je zaměřen na ověření chování zděné mostní klenby, která byla rekonstruovaná před 12 lety. Most se nachází ve východních Čechách (silnice I/11) a pro experimentální měření byl zvolen, protože byl sanován pomocí přídavného příčného předpětí (monostrendů) a nových betonových čelních zdí. Poměrné přetvoření klenby bylo měřeno pomocí dvou zesilovacích ramenátů, které byly umístěné v polovině a čtvrtině šířky klenby. Pro kontrolu byl měřeny průhyb v polovině rozpětí. Zatížení na povrchu na mostě bylo umístěno v různých pozicích, tak aby bylo zřejmé příčné spolupůsobení klenby. Výsledné hodnoty byly porovnány s daty z numerického modelu.

  • Název v anglickém jazyce

    Experimental verification of behaviour of masonry arch bridge

  • Popis výsledku anglicky

    The article is aimed on a verification of behavior masonry arch bridge which was reconstructed twelve years ago. Bridge is located in eastern Bohemia (I/11) and for the experiment was chosen because was reinforced with additional prestressing (monostrands) and new concrete spandrel walls. Strain of the arch was monitored by two ribs in half and quarter and for control was also recorded deflection in mid-span. The load on the surface of the bridge was placed in different positions to determine a transverse distribution of the arch. Results of loading test are verified with data from FEM model.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    JUNIORSTAV 2017, 19. odborná konference doktorského studia

  • ISBN

    978-80-214-5462-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    26. 1. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku