Vibration of railway arch-bridges shaken by vertical support motions
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F09%3A00342566" target="_blank" >RIV/68378297:_____/09:00342566 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/68378297:_____/09:00342825
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Vibration of railway arch-bridges shaken by vertical support motions
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this paper is to investigate the vibration of an arch bridge under the simultaneous action of moving train-loadings and vertical support excitations. The arch bridge is modeled as a flat-rise parabolic arch with constant sectional properties along the horizontal axis of span, and the train loadings over it as a sequence of identical lumped loads with constant intervals. Since this study deals with the dynamic response of a bridge with non-homogeneous time-dependent boundary conditions, quasi-static decomposition method is employed to separate the total deflection response of the arch bridge into quasi-static deflection and the dynamic component of deformation. Then one can obtain the closed form solution of quasi-static deflection for the arch bridge shaken by vertical support excitations in an analytical manner.
Název v anglickém jazyce
Vibration of railway arch-bridges shaken by vertical support motions
Popis výsledku anglicky
The aim of this paper is to investigate the vibration of an arch bridge under the simultaneous action of moving train-loadings and vertical support excitations. The arch bridge is modeled as a flat-rise parabolic arch with constant sectional properties along the horizontal axis of span, and the train loadings over it as a sequence of identical lumped loads with constant intervals. Since this study deals with the dynamic response of a bridge with non-homogeneous time-dependent boundary conditions, quasi-static decomposition method is employed to separate the total deflection response of the arch bridge into quasi-static deflection and the dynamic component of deformation. Then one can obtain the closed form solution of quasi-static deflection for the arch bridge shaken by vertical support excitations in an analytical manner.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
ENVIRONMENTAL VIBRATIONS: PREDICTION, MONITORING, MITIGATION AND EVALUATION, VOLS I AND II
ISBN
978-7-03-025765-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Název nakladatele
SCIENCE PRESS BEIJING, 16 DONGHUANGCHENGGEN NORTH ST, BEIJING 100707, PEOPLES R CHINA
Místo vydání
BEIJING
Místo konání akce
Beijing
Datum konání akce
28. 10. 2009
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
000275622200208