Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vibration of railway arch-bridges shaken by vertical support motions

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F09%3A00342566" target="_blank" >RIV/68378297:_____/09:00342566 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68378297:_____/09:00342825

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vibration of railway arch-bridges shaken by vertical support motions

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this paper is to investigate the vibration of an arch bridge under the simultaneous action of moving train-loadings and vertical support excitations. The arch bridge is modeled as a flat-rise parabolic arch with constant sectional properties along the horizontal axis of span, and the train loadings over it as a sequence of identical lumped loads with constant intervals. Since this study deals with the dynamic response of a bridge with non-homogeneous time-dependent boundary conditions, quasi-static decomposition method is employed to separate the total deflection response of the arch bridge into quasi-static deflection and the dynamic component of deformation. Then one can obtain the closed form solution of quasi-static deflection for the arch bridge shaken by vertical support excitations in an analytical manner.

  • Název v anglickém jazyce

    Vibration of railway arch-bridges shaken by vertical support motions

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is to investigate the vibration of an arch bridge under the simultaneous action of moving train-loadings and vertical support excitations. The arch bridge is modeled as a flat-rise parabolic arch with constant sectional properties along the horizontal axis of span, and the train loadings over it as a sequence of identical lumped loads with constant intervals. Since this study deals with the dynamic response of a bridge with non-homogeneous time-dependent boundary conditions, quasi-static decomposition method is employed to separate the total deflection response of the arch bridge into quasi-static deflection and the dynamic component of deformation. Then one can obtain the closed form solution of quasi-static deflection for the arch bridge shaken by vertical support excitations in an analytical manner.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ENVIRONMENTAL VIBRATIONS: PREDICTION, MONITORING, MITIGATION AND EVALUATION, VOLS I AND II

  • ISBN

    978-7-03-025765-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    SCIENCE PRESS BEIJING, 16 DONGHUANGCHENGGEN NORTH ST, BEIJING 100707, PEOPLES R CHINA

  • Místo vydání

    BEIJING

  • Místo konání akce

    Beijing

  • Datum konání akce

    28. 10. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000275622200208