Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interaction dynamics of a high-speed train moving on multi-span railway bridges with support settlements

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F14%3A00446894" target="_blank" >RIV/68378297:_____/14:00446894 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.isma-isaac.be/publications/proceedings.html" target="_blank" >http://www.isma-isaac.be/publications/proceedings.html</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Interaction dynamics of a high-speed train moving on multi-span railway bridges with support settlements

  • Popis výsledku v původním jazyce

    After construction of rail bridges, differential support settlement at bridge foundations is one of the key issues being considered for running safety of trains and operation of railways. In this paper, the influence of ground settlement on dynamic interactions of train-bridge system will be studied. The train is simulated as a sequence of identical sprung mass units with equal intervals and the bridge system as a series of simple beams with identical properties. To resolve the train-induced vibrationsof a beam structure with support settlements, the total beam response is decomposed into two parts: the static response due to vertical support settlement and the dynamic component caused by inertia effect of beam vibration. An exact solution for staticdisplacement is presented by exerting the support displacements on the beam statically. Thus the remaining dynamic response of the vehicle/bridge coupling system can be computed by conventional vehicle-bridge interaction dynamic method. F

  • Název v anglickém jazyce

    Interaction dynamics of a high-speed train moving on multi-span railway bridges with support settlements

  • Popis výsledku anglicky

    After construction of rail bridges, differential support settlement at bridge foundations is one of the key issues being considered for running safety of trains and operation of railways. In this paper, the influence of ground settlement on dynamic interactions of train-bridge system will be studied. The train is simulated as a sequence of identical sprung mass units with equal intervals and the bridge system as a series of simple beams with identical properties. To resolve the train-induced vibrationsof a beam structure with support settlements, the total beam response is decomposed into two parts: the static response due to vertical support settlement and the dynamic component caused by inertia effect of beam vibration. An exact solution for staticdisplacement is presented by exerting the support displacements on the beam statically. Thus the remaining dynamic response of the vehicle/bridge coupling system can be computed by conventional vehicle-bridge interaction dynamic method. F

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of International conference on noise and vibration engineering (ISMA2014) and International conference on uncertainty in structural dynamics (USD2014)

  • ISBN

    978-90-73802-91-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    955-963

  • Název nakladatele

    Katholieke University Leuven

  • Místo vydání

    Leuven

  • Místo konání akce

    Leuven

  • Datum konání akce

    15. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000352201001015