Seismic response of an arch-beam interacting with sequential moving train loads
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F16%3A00459576" target="_blank" >RIV/68378297:_____/16:00459576 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://jmst.ntou.edu.tw/marine/24-3/419-425.pdf" target="_blank" >http://jmst.ntou.edu.tw/marine/24-3/419-425.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.6119/JMST-015-0818-3" target="_blank" >10.6119/JMST-015-0818-3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Seismic response of an arch-beam interacting with sequential moving train loads
Popis výsledku v původním jazyce
Considering the axial-flexural coupling nature of an arch bridge subjected to seismic wave, this paper is aimed at investigation of dynamic response for a train moving over a railway arch-bridge shaken by horizontal ground motions. For analytical formulation, the arch bridge is idealized as a flat-rise parabolic arch with constant sectional properties uniformly distributed along the horizontal span and the train moving over it as a sequence of identical sprung mass units with constant intervals.To perform dynamic analysis of vehicle-bridge system shakenby horizontal earthquakes, an incremental-iterative procedure isproposed in this study. From numerical results, the multiple support motion induced by seismic wave propagation plays a key factor in affecting the dynamic response of the arch-bridge/vehicle system during earthquakes.
Název v anglickém jazyce
Seismic response of an arch-beam interacting with sequential moving train loads
Popis výsledku anglicky
Considering the axial-flexural coupling nature of an arch bridge subjected to seismic wave, this paper is aimed at investigation of dynamic response for a train moving over a railway arch-bridge shaken by horizontal ground motions. For analytical formulation, the arch bridge is idealized as a flat-rise parabolic arch with constant sectional properties uniformly distributed along the horizontal span and the train moving over it as a sequence of identical sprung mass units with constant intervals.To perform dynamic analysis of vehicle-bridge system shakenby horizontal earthquakes, an incremental-iterative procedure isproposed in this study. From numerical results, the multiple support motion induced by seismic wave propagation plays a key factor in affecting the dynamic response of the arch-bridge/vehicle system during earthquakes.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GC13-34405J" target="_blank" >GC13-34405J: Náhodné kmitání prutových konstrukcí způsobené kombinací pohyblivého zatížení a větru.</a><br>
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Marine Science and Technology
ISSN
1023-2796
e-ISSN
—
Svazek periodika
24
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
TW - Čínská republika (Tchaj-wan)
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
419-425
Kód UT WoS článku
000379559100006
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-84979935380