Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Seismic response of an arch-beam interacting with sequential moving train loads

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F16%3A00459576" target="_blank" >RIV/68378297:_____/16:00459576 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://jmst.ntou.edu.tw/marine/24-3/419-425.pdf" target="_blank" >http://jmst.ntou.edu.tw/marine/24-3/419-425.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.6119/JMST-015-0818-3" target="_blank" >10.6119/JMST-015-0818-3</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Seismic response of an arch-beam interacting with sequential moving train loads

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Considering the axial-flexural coupling nature of an arch bridge subjected to seismic wave, this paper is aimed at investigation of dynamic response for a train moving over a railway arch-bridge shaken by horizontal ground motions. For analytical formulation, the arch bridge is idealized as a flat-rise parabolic arch with constant sectional properties uniformly distributed along the horizontal span and the train moving over it as a sequence of identical sprung mass units with constant intervals.To perform dynamic analysis of vehicle-bridge system shakenby horizontal earthquakes, an incremental-iterative procedure isproposed in this study. From numerical results, the multiple support motion induced by seismic wave propagation plays a key factor in affecting the dynamic response of the arch-bridge/vehicle system during earthquakes.

  • Název v anglickém jazyce

    Seismic response of an arch-beam interacting with sequential moving train loads

  • Popis výsledku anglicky

    Considering the axial-flexural coupling nature of an arch bridge subjected to seismic wave, this paper is aimed at investigation of dynamic response for a train moving over a railway arch-bridge shaken by horizontal ground motions. For analytical formulation, the arch bridge is idealized as a flat-rise parabolic arch with constant sectional properties uniformly distributed along the horizontal span and the train moving over it as a sequence of identical sprung mass units with constant intervals.To perform dynamic analysis of vehicle-bridge system shakenby horizontal earthquakes, an incremental-iterative procedure isproposed in this study. From numerical results, the multiple support motion induced by seismic wave propagation plays a key factor in affecting the dynamic response of the arch-bridge/vehicle system during earthquakes.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GC13-34405J" target="_blank" >GC13-34405J: Náhodné kmitání prutových konstrukcí způsobené kombinací pohyblivého zatížení a větru.</a><br>

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Marine Science and Technology

  • ISSN

    1023-2796

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    24

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    TW - Čínská republika (Tchaj-wan)

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    419-425

  • Kód UT WoS článku

    000379559100006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-84979935380