Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vehicle/bridge interaction dynamics for high speed rail suspension bridges considering multiple support excitations

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68378297%3A_____%2F14%3A00446897" target="_blank" >RIV/68378297:_____/14:00446897 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.wccm-eccm-ecfd2014.org/frontal/Ebook.asp" target="_blank" >http://www.wccm-eccm-ecfd2014.org/frontal/Ebook.asp</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Vehicle/bridge interaction dynamics for high speed rail suspension bridges considering multiple support excitations

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this study, a railway suspension bridge is modeled as a suspended beam and the train over it as a sequence of moving sprung masses. To investigate the bridge response subjected to simultaneous actions of moving load and earthquake-induced support motions, the total response of the suspended beam under ground motions can be decomposed into two parts: the pseudo-static response and the inertia-dynamic component, in which the pseudostatic displacement is analytically obtained by exerting the support movements on the suspended beam statically and the governing equations in terms of the inertia-dynamic component as well as moving oscillators are transformed into a set of nonlinearly coupled generalized equations by Galerkin?s method. When conducting thedynamic response analysis of a suspended beam subject to moving vehicles and multiple support excitations, one needs to deal with nonlinear coupling vibration problems with time-dependent boundary conditions. Instead of solving the couple

  • Název v anglickém jazyce

    Vehicle/bridge interaction dynamics for high speed rail suspension bridges considering multiple support excitations

  • Popis výsledku anglicky

    In this study, a railway suspension bridge is modeled as a suspended beam and the train over it as a sequence of moving sprung masses. To investigate the bridge response subjected to simultaneous actions of moving load and earthquake-induced support motions, the total response of the suspended beam under ground motions can be decomposed into two parts: the pseudo-static response and the inertia-dynamic component, in which the pseudostatic displacement is analytically obtained by exerting the support movements on the suspended beam statically and the governing equations in terms of the inertia-dynamic component as well as moving oscillators are transformed into a set of nonlinearly coupled generalized equations by Galerkin?s method. When conducting thedynamic response analysis of a suspended beam subject to moving vehicles and multiple support excitations, one needs to deal with nonlinear coupling vibration problems with time-dependent boundary conditions. Instead of solving the couple

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JM - Inženýrské stavitelství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    11th World congress on computational mechanics.

  • ISBN

    978-84-942844-7-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    2411-2420

  • Název nakladatele

    International Center Numerical Methods Engineering

  • Místo vydání

    Barcelona

  • Místo konání akce

    Barcelona

  • Datum konání akce

    20. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000353626503025