BIM integration in education: A case study of the construction technology project Bolt Tower Dolni Vitkovice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU124357" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU124357 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.sciendo.com/article/10.1515/sspjce-2017-0027" target="_blank" >https://www.sciendo.com/article/10.1515/sspjce-2017-0027</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/sspjce-2017-0027" target="_blank" >10.1515/sspjce-2017-0027</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
BIM integration in education: A case study of the construction technology project Bolt Tower Dolni Vitkovice
Popis výsledku v původním jazyce
Building information modeling (BIM) can support effectiveness during many activities in the AEC industry. even when processing a construction-technological project. This paper presents a approach how to use building information model in higher education, especially during the work on diploma thesis and it supervision. Diploma thesis is project based work, which aims to compile a construction-technological project for a selected construction. The paper describes the use of input data, working with them and compares this process with standard input data such as printed design documentation. The effectiveness of using the building information model as a input data for construction-technological project is described in the conclusion.
Název v anglickém jazyce
BIM integration in education: A case study of the construction technology project Bolt Tower Dolni Vitkovice
Popis výsledku anglicky
Building information modeling (BIM) can support effectiveness during many activities in the AEC industry. even when processing a construction-technological project. This paper presents a approach how to use building information model in higher education, especially during the work on diploma thesis and it supervision. Diploma thesis is project based work, which aims to compile a construction-technological project for a selected construction. The paper describes the use of input data, working with them and compares this process with standard input data such as printed design documentation. The effectiveness of using the building information model as a input data for construction-technological project is described in the conclusion.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Selected Scientific Papers - Journal of Civil Engineering (electronic)
ISSN
1338-7278
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
113-120
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—