Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

BIM integration in education: A case study of the construction technology project Bolt Tower Dolni Vitkovice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU124357" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU124357 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciendo.com/article/10.1515/sspjce-2017-0027" target="_blank" >https://www.sciendo.com/article/10.1515/sspjce-2017-0027</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/sspjce-2017-0027" target="_blank" >10.1515/sspjce-2017-0027</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    BIM integration in education: A case study of the construction technology project Bolt Tower Dolni Vitkovice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Building information modeling (BIM) can support effectiveness during many activities in the AEC industry. even when processing a construction-technological project. This paper presents a approach how to use building information model in higher education, especially during the work on diploma thesis and it supervision. Diploma thesis is project based work, which aims to compile a construction-technological project for a selected construction. The paper describes the use of input data, working with them and compares this process with standard input data such as printed design documentation. The effectiveness of using the building information model as a input data for construction-technological project is described in the conclusion.

  • Název v anglickém jazyce

    BIM integration in education: A case study of the construction technology project Bolt Tower Dolni Vitkovice

  • Popis výsledku anglicky

    Building information modeling (BIM) can support effectiveness during many activities in the AEC industry. even when processing a construction-technological project. This paper presents a approach how to use building information model in higher education, especially during the work on diploma thesis and it supervision. Diploma thesis is project based work, which aims to compile a construction-technological project for a selected construction. The paper describes the use of input data, working with them and compares this process with standard input data such as printed design documentation. The effectiveness of using the building information model as a input data for construction-technological project is described in the conclusion.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Selected Scientific Papers - Journal of Civil Engineering (electronic)

  • ISSN

    1338-7278

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    12

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    113-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus