Vliv třídy rozdělení časových odstupů na kapacitu neřízených křižovatek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU124858" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU124858 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.silnice-zeleznice.cz/" target="_blank" >http://www.silnice-zeleznice.cz/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vliv třídy rozdělení časových odstupů na kapacitu neřízených křižovatek
Popis výsledku v původním jazyce
Při výpočtu kapacity neřízených křižovatek se v současnosti hojně využívá metoda kritických časových odstupů, která je v tuzemsku rovněž východiskem příslušných technických podmínek. Základem metody je jednoduchá úvaha, že vznikne-li na hlavní komunikaci dostatečně dlouhá časová mezera mezi následně jedoucími vozidly, vozidlo z vedlejší komunikace se stihne mezi ně zařadit. Zmíněné časové mezery (tzv. časové světlosti) ovšem mají, jak je zřejmé, stochastickou povahu, a jakožto náhodné veličiny jsou tudíž příslušně statisticky rozděleny. V reálných dopravních systémech ale tento předpoklad není naplněn téměř nikdy s výjimkou extrémně nízkých hustot dopravního proudu.
Název v anglickém jazyce
The effect of the time spacing distribution on the capacity of uncontrolled intersections
Popis výsledku anglicky
When calculating the capacity of uncontrolled intersections, there is widely used method of critical time gaps. These time gaps has a stochastic nature and as random variables are therefore appropriately statistically distributed. It is commonly assumed these gaps have an exponential probability distribution that corresponds to a known Poisson distribution of vehicle occurrence within a certain time interval. In real transport systems, however, this assumption is almost never fulfilled, except for extremely low traffic flow densities. We show in this paper that as suitable alternatives can be considered Gamma distribution, log-normal distribution or inverse Gaussian distribution.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silnice a železnice
ISSN
1801-822X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2017
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
90-92
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—