Aktualizace metodiky pro stanovení kapacity turbo-okružních křižovatek
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00375742" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00375742 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://silnicnispolecnost-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/admin_silnicnispolecnost_onmicrosoft_com/Es4rjh76PBFHthPpGRnRNZcBb1cbfjVQiPkpb2X_7G2htQ?e=3c5CnV" target="_blank" >https://silnicnispolecnost-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/admin_silnicnispolecnost_onmicrosoft_com/Es4rjh76PBFHthPpGRnRNZcBb1cbfjVQiPkpb2X_7G2htQ?e=3c5CnV</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktualizace metodiky pro stanovení kapacity turbo-okružních křižovatek
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se věnuje aktualizaci stávající metodiky pro stanovení kapacity turbo-okružních křižovatek, která by měla zpřesnit výsledky kapacitního posouzení tak, aby odpovídaly více realitě. Na základě provedených dopravních průzkumů na turbo-okružních křižovatkách v ČR bylo nově definováno doporučené rozdělení intenzit na vícepruhových vjezdech do turbo-okružních křižovatek. Dále byly upraveny hodnoty vstupních parametrů do výpočtu, a to hodnota kritického časového odstupu, následného časového odstupu a odstupu vozidel na okružním pásu. Byla rovněž definována závislost kritického časového odstupu na vzdálenosti kolizních bodů na vjezdu a výjezdu turbo-okružní křižovatky.
Název v anglickém jazyce
Update of the methodology for determining the capacity of turbo roundabouts
Popis výsledku anglicky
The paper focuses on updating the existing methodology for determining the capacity of turbo roundabouts, which should refine the results of the capacity assessment to be more in line with reality. Based on traffic surveys conducted at turbo roundabouts in the Czech Republic, the recommended intensity distribution at multi-lane entrances to turbo roundabouts has been redefined. In addition, the values of the input parameters to the calculation, namely the value of the critical time gap, the subsequent time gap and the gap of vehicles on the roundabout lane, have been adjusted. The dependence of the critical time gap on the distance of the collision points at the entrance and exit of the turbo roundabout was also defined.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK03000156" target="_blank" >CK03000156: Využití matematických metod pro optimalizaci výpočetních postupů pro stanovení kapacity turbo okružních křižovatek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
POZEMNÍ KOMUNIKACE 2024
ISBN
978-80-01-07291-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
94-107
Název nakladatele
České vysoké učení technické v Praze
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Masarykova kolej, Thákurova 1, 160 41 Praha 6
Datum konání akce
20. 6. 2024
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—