Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Aktualizace metodiky pro stanovení kapacity turbo-okružních křižovatek

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00375742" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00375742 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://silnicnispolecnost-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/admin_silnicnispolecnost_onmicrosoft_com/Es4rjh76PBFHthPpGRnRNZcBb1cbfjVQiPkpb2X_7G2htQ?e=3c5CnV" target="_blank" >https://silnicnispolecnost-my.sharepoint.com/:f:/g/personal/admin_silnicnispolecnost_onmicrosoft_com/Es4rjh76PBFHthPpGRnRNZcBb1cbfjVQiPkpb2X_7G2htQ?e=3c5CnV</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Aktualizace metodiky pro stanovení kapacity turbo-okružních křižovatek

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se věnuje aktualizaci stávající metodiky pro stanovení kapacity turbo-okružních křižovatek, která by měla zpřesnit výsledky kapacitního posouzení tak, aby odpovídaly více realitě. Na základě provedených dopravních průzkumů na turbo-okružních křižovatkách v ČR bylo nově definováno doporučené rozdělení intenzit na vícepruhových vjezdech do turbo-okružních křižovatek. Dále byly upraveny hodnoty vstupních parametrů do výpočtu, a to hodnota kritického časového odstupu, následného časového odstupu a odstupu vozidel na okružním pásu. Byla rovněž definována závislost kritického časového odstupu na vzdálenosti kolizních bodů na vjezdu a výjezdu turbo-okružní křižovatky.

  • Název v anglickém jazyce

    Update of the methodology for determining the capacity of turbo roundabouts

  • Popis výsledku anglicky

    The paper focuses on updating the existing methodology for determining the capacity of turbo roundabouts, which should refine the results of the capacity assessment to be more in line with reality. Based on traffic surveys conducted at turbo roundabouts in the Czech Republic, the recommended intensity distribution at multi-lane entrances to turbo roundabouts has been redefined. In addition, the values of the input parameters to the calculation, namely the value of the critical time gap, the subsequent time gap and the gap of vehicles on the roundabout lane, have been adjusted. The dependence of the critical time gap on the distance of the collision points at the entrance and exit of the turbo roundabout was also defined.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CK03000156" target="_blank" >CK03000156: Využití matematických metod pro optimalizaci výpočetních postupů pro stanovení kapacity turbo okružních křižovatek</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    POZEMNÍ KOMUNIKACE 2024

  • ISBN

    978-80-01-07291-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    94-107

  • Název nakladatele

    České vysoké učení technické v Praze

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Masarykova kolej, Thákurova 1, 160 41 Praha 6

  • Datum konání akce

    20. 6. 2024

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku