Aktualizace metodiky pro výpočet kapacity turbookružní křižovatky v TP 188
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21110%2F24%3A00378144" target="_blank" >RIV/68407700:21110/24:00378144 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.silnicnispolecnost.cz/casopis/" target="_blank" >https://www.silnicnispolecnost.cz/casopis/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Aktualizace metodiky pro výpočet kapacity turbookružní křižovatky v TP 188
Popis výsledku v původním jazyce
Turbo-okružní křižovatka je zvláštní typ vícepruhové okružní křižovatky, na které jsou vozidla na vjezdu rozdělována do pruhů pro požadovaný směr odbočení již před křižovatkou. V době tvorby původní metodiky posouzení kapacity turbo-okružních křižovatek v ČR se na našem území nacházelo velmi málo těchto křižovatek a nebylo tak možné metodiku dostatečně ověřit. V současnosti je v České republice realizováno 30 turbo-okružních křižovatek a další se připravují. Nastal tedy čas pro úpravu metodiky. Článek obsahuje poznatky a zajímavé analýzy z výzkumného projektu KATUROK, jehož výstupem je aktualizace metodiky pro posuzování kapacity turbo-okružních křižovatek v technických podmínkách TP 188.
Název v anglickém jazyce
Update of the methodology for determining the capacity of turbo roundabout in TP 188
Popis výsledku anglicky
A turbo-roundabout is a special type of multi-lane roundabout where entering vehicles are divided into lanes for the desired turning direction already before the intersection. At the time of the creation of the original methodology for assessing the capacity of turbo-roundabout intersections in the Czech Republic, there were very few such intersections in our territory, and it was therefore not possible to sufficiently verify the methodology. At present, 30 turbo-roundabouts have been implemented in the Czech Republic, and more are being prepared. So the time has come to adjust the methodology. The article contains findings and interesting analyzes from the KATUROK research project, the output of which is an update of the methodology for assessing the capacity of turbo-roundabouts in the technical conditions TP 188.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CK03000156" target="_blank" >CK03000156: Využití matematických metod pro optimalizaci výpočetních postupů pro stanovení kapacity turbo okružních křižovatek</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Silniční obzor
ISSN
0322-7154
e-ISSN
—
Svazek periodika
85
Číslo periodika v rámci svazku
10/2024
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
16-24
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—