Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Solution to a capacity problem using non-conventional intersections

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU124867" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU124867 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781315281896-109" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1201/9781315281896-109</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1201/9781315281896-109" target="_blank" >10.1201/9781315281896-109</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Solution to a capacity problem using non-conventional intersections

  • Popis výsledku v původním jazyce

    When designing the road network for the urban tender for new southern part of Brno city center, the authors of this paper came across a problem of heavily loaded intersection, which due to capacity reasons could not be designed as one-level – due to architectural issues and because of a nearby small river it was also not possible to use a multi-level design. Focus was therefore put on designing a non-conventional intersection, which diverts left turns to a neighboring intersection, not to nearby streets. The nearby streets can therefore be designed as purely service roads. In contrast to a one-way design or a design with only right turns permitted, this does not lead to lengthening the routes and is also important for the environment. The traffic at the traffic light-controlled complex of intersections has been tested using a microscopic traffic simulation, which proved the higher capacity of this solution. Sufficient capacity margin is important not just for the vehicles, but also pedestrians, because otherwise there would be a pressure to reduce the number of crossings. Several parameters of the results of the model were compared with conventional one-level and multi-level intersections.

  • Název v anglickém jazyce

    Solution to a capacity problem using non-conventional intersections

  • Popis výsledku anglicky

    When designing the road network for the urban tender for new southern part of Brno city center, the authors of this paper came across a problem of heavily loaded intersection, which due to capacity reasons could not be designed as one-level – due to architectural issues and because of a nearby small river it was also not possible to use a multi-level design. Focus was therefore put on designing a non-conventional intersection, which diverts left turns to a neighboring intersection, not to nearby streets. The nearby streets can therefore be designed as purely service roads. In contrast to a one-way design or a design with only right turns permitted, this does not lead to lengthening the routes and is also important for the environment. The traffic at the traffic light-controlled complex of intersections has been tested using a microscopic traffic simulation, which proved the higher capacity of this solution. Sufficient capacity margin is important not just for the vehicles, but also pedestrians, because otherwise there would be a pressure to reduce the number of crossings. Several parameters of the results of the model were compared with conventional one-level and multi-level intersections.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20102 - Construction engineering, Municipal and structural engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Transport Infrastructure and Systems

  • ISBN

    978-1-138-03009-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    843-850

  • Název nakladatele

    Neuveden

  • Místo vydání

    Neuveden

  • Místo konání akce

    Rome

  • Datum konání akce

    10. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku