Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of extreme values of the economic efficiency indicators of transport infrastructure projects

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU125176" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU125176 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/251/1/012043" target="_blank" >http://iopscience.iop.org/article/10.1088/1757-899X/251/1/012043</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1088/1757-899X/251/1/012043" target="_blank" >10.1088/1757-899X/251/1/012043</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of extreme values of the economic efficiency indicators of transport infrastructure projects

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Paper builds on previous research of the authors into the evaluation of economic efficiency of transport infrastructure projects evaluated by the economic efficiency ratio - NPV, IRR and BCR. Values of indicators and subsequent outputs of the sensitivity analysis show extremely favourable values in some cases. The authors dealt with the analysis of these indicators down to the level of the input variables and examined which inputs have a larger share of these extreme values. NCF for the calculation of above mentioned ratios is created by benefits that arise as the difference between zero and investment options of the project (savings in travel and operating costs, savings in travel time costs, reduction in accident costs and savings in exogenous costs) as well as total agency costs. Savings in travel time costs which contribute to the overall utility of projects by more than 70% appear to be the most important benefits in the long term horizon. This is the reason why this benefit emphasized. The outcome of the article has resulted how the particular basic variables contributed to the total robustness of economic efficiency of these project.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of extreme values of the economic efficiency indicators of transport infrastructure projects

  • Popis výsledku anglicky

    Paper builds on previous research of the authors into the evaluation of economic efficiency of transport infrastructure projects evaluated by the economic efficiency ratio - NPV, IRR and BCR. Values of indicators and subsequent outputs of the sensitivity analysis show extremely favourable values in some cases. The authors dealt with the analysis of these indicators down to the level of the input variables and examined which inputs have a larger share of these extreme values. NCF for the calculation of above mentioned ratios is created by benefits that arise as the difference between zero and investment options of the project (savings in travel and operating costs, savings in travel time costs, reduction in accident costs and savings in exogenous costs) as well as total agency costs. Savings in travel time costs which contribute to the overall utility of projects by more than 70% appear to be the most important benefits in the long term horizon. This is the reason why this benefit emphasized. The outcome of the article has resulted how the particular basic variables contributed to the total robustness of economic efficiency of these project.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IOP Conference Series: Materials Science and Engineering

  • ISSN

    1757-8981

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    251

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Kód UT WoS článku

    000419383500043

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85034450535