Determination of Stress Intensity Factor Value for Chevron-Notched Specimens – Pilot Study
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU125974" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU125974 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/tvsb.2017.17.issue-2/tvsb-2017-0037/tvsb-2017-0037.pdf" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/tvsb.2017.17.issue-2/tvsb-2017-0037/tvsb-2017-0037.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/tvsb-2017-0037" target="_blank" >10.1515/tvsb-2017-0037</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Determination of Stress Intensity Factor Value for Chevron-Notched Specimens – Pilot Study
Popis výsledku v původním jazyce
The description of material behavior is one of important information for its application in civil engineering. One area is covering fracture mechanical properties. For evaluation of the fracture toughness values, the knowledge of calibration curve is important. The paper is aimed on the numerical modelling of the test specimens with a chevron notch serving as an initiator of the stress distribution at the crack tip. The three-point bending test configuration with a chevron notch is used for the simulation given by plane model with different layer width of cross section part and output is given by the value of the stress intensity factor KI for tension loading mode.
Název v anglickém jazyce
Determination of Stress Intensity Factor Value for Chevron-Notched Specimens – Pilot Study
Popis výsledku anglicky
The description of material behavior is one of important information for its application in civil engineering. One area is covering fracture mechanical properties. For evaluation of the fracture toughness values, the knowledge of calibration curve is important. The paper is aimed on the numerical modelling of the test specimens with a chevron notch serving as an initiator of the stress distribution at the crack tip. The three-point bending test configuration with a chevron notch is used for the simulation given by plane model with different layer width of cross section part and output is given by the value of the stress intensity factor KI for tension loading mode.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LO1408" target="_blank" >LO1408: AdMaS UP - Pokročilé stavební materiály, konstrukce a technologie</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions of the VŠB – Technical University of Ostrava, Civil Engineering Series
ISSN
1804-4824
e-ISSN
—
Svazek periodika
17
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
125-130
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—