Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use to a numerical model to simulate the evacuation of railcar

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU126277" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU126277 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use to a numerical model to simulate the evacuation of railcar

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the assessment of the construction of the Prague metro D in terms of evacuation, specifically the assessment of tunnel sections of the newly built route Náměstí míru – Depo Písnice. Given the difficult conditions of evacuation in tunnel, the subway train priority is always to get to the train station. Since it can´t be guaranteed the train will be able to reach the station in case of emergency, it is necessary to apply the requirements to ensure safe evacuation in tunnel sections. It is very important to realize these issues during the design phase of the subway, mainly in connection with the planned use of automated unmanned trains. Today, we meet various methods of assessing the evacuation of people, in addition to traditional normative approaches, we encounter on advanced methods of fire engineering, such as numerical models of evacuation. The study contains four scenarios, four models of the population, 10 simulations with statistical parameters sweep and a total of 160 separate simulations subway train and its surroundings

  • Název v anglickém jazyce

    Use to a numerical model to simulate the evacuation of railcar

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the assessment of the construction of the Prague metro D in terms of evacuation, specifically the assessment of tunnel sections of the newly built route Náměstí míru – Depo Písnice. Given the difficult conditions of evacuation in tunnel, the subway train priority is always to get to the train station. Since it can´t be guaranteed the train will be able to reach the station in case of emergency, it is necessary to apply the requirements to ensure safe evacuation in tunnel sections. It is very important to realize these issues during the design phase of the subway, mainly in connection with the planned use of automated unmanned trains. Today, we meet various methods of assessing the evacuation of people, in addition to traditional normative approaches, we encounter on advanced methods of fire engineering, such as numerical models of evacuation. The study contains four scenarios, four models of the population, 10 simulations with statistical parameters sweep and a total of 160 separate simulations subway train and its surroundings

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Young Scientist 2017

  • ISBN

    978-80-553-3136-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Název nakladatele

    Technical University of Košice, Faculty of Civil Engineering

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    High Tatras

  • Datum konání akce

    20. 4. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku