Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Užití numerických modelů v dopravním systému pražského metra D

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU126596" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU126596 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Užití numerických modelů v dopravním systému pražského metra D

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá posouzením části stavby pražského metra trasy D z hlediska evakuace osob, a to konkrétně o posouzení podzemní, víceúrovňové stanice Pankrác, která leží na nově budovaném úseku trasy. S ohledem na složité podmínky evakuace a zásahu záchranných složek u staveb umístěných pod povrchem země, je nutné klást velký důraz na bezpečnost a bezpečnostní opatření již v návrhové fázi. V dnešní době se setkáváme s různými metodami posuzování evakuace osob, vedle klasických normativních přístupů, můžeme narazit i na pokročilé metody požárního inženýrství, jako jsou numerické modely evakuace osob. V popisovaném příkladu předpokládáme, že ve stanici Pankrác zastaví současně dvě vlakové soupravy o plné obsazenosti a je nutné evakuovat pasažéry ze stanice na povrch do bezpečí. Studie obsahuje několik variant scénářů, populace, modelů chování, celkem provedeno 120 samostatných simulací evakuace stanice, vyhodnoceno přes 1 700 dílčích nebo celkových evakuačních časů. Vyhodnocení výsledků slouží pro optimalizaci dispozičního uspořádaní stanice a přilehlých částí s primárním zaměřením na srovnání efektivnosti jednotlivých variant evakuace.

  • Název v anglickém jazyce

    APPLICATION OF NUMERICAL MODELS ON TRANSPORT SYSTEM OF PRAGUE METRO D LINE

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with assessment of the construction of the Pragude metro D in terms of evacuation, specifically, the assessment of the underground, multilevel subway station Pankrác, which lies on newly built section of the road. Given the difficult conditions of evacuation and intervention of rescue forces at buildings placed underground, it is necessary to put great emphasis on safety and security measures already in the design phase. Today, we meet various methods of assessing evacuation of persons, when except classical normative approach we can find advanced methods of fire engineering, like numeric models of evacuation of persons. In the described example we assume, that in the Pankrác subway station are stopped two train sets, which are fully occupied, and it is necessary to evacuate the passengers from the station to the safety of the surface. The study contains several scenarios, population, models of behaviour, around 120 separate simulation of the station evacuation and there was evaluated over 1 700 part or total evacuation times. Evaluation of the results serves for optimalization of the station layout and its adjacent parts with main focus on comparation of the effectiveness of individual variants of evacuation.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník příspěvků - JUNIORSTAV 2018

  • ISBN

    978-80-86433-69-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Název nakladatele

    Vysoké učení technické v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    25. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku