Užití numerických modelů v dopravním systému pražského metra D
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU126596" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU126596 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Užití numerických modelů v dopravním systému pražského metra D
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá posouzením části stavby pražského metra trasy D z hlediska evakuace osob, a to konkrétně o posouzení podzemní, víceúrovňové stanice Pankrác, která leží na nově budovaném úseku trasy. S ohledem na složité podmínky evakuace a zásahu záchranných složek u staveb umístěných pod povrchem země, je nutné klást velký důraz na bezpečnost a bezpečnostní opatření již v návrhové fázi. V dnešní době se setkáváme s různými metodami posuzování evakuace osob, vedle klasických normativních přístupů, můžeme narazit i na pokročilé metody požárního inženýrství, jako jsou numerické modely evakuace osob. V popisovaném příkladu předpokládáme, že ve stanici Pankrác zastaví současně dvě vlakové soupravy o plné obsazenosti a je nutné evakuovat pasažéry ze stanice na povrch do bezpečí. Studie obsahuje několik variant scénářů, populace, modelů chování, celkem provedeno 120 samostatných simulací evakuace stanice, vyhodnoceno přes 1 700 dílčích nebo celkových evakuačních časů. Vyhodnocení výsledků slouží pro optimalizaci dispozičního uspořádaní stanice a přilehlých částí s primárním zaměřením na srovnání efektivnosti jednotlivých variant evakuace.
Název v anglickém jazyce
APPLICATION OF NUMERICAL MODELS ON TRANSPORT SYSTEM OF PRAGUE METRO D LINE
Popis výsledku anglicky
The paper deals with assessment of the construction of the Pragude metro D in terms of evacuation, specifically, the assessment of the underground, multilevel subway station Pankrác, which lies on newly built section of the road. Given the difficult conditions of evacuation and intervention of rescue forces at buildings placed underground, it is necessary to put great emphasis on safety and security measures already in the design phase. Today, we meet various methods of assessing evacuation of persons, when except classical normative approach we can find advanced methods of fire engineering, like numeric models of evacuation of persons. In the described example we assume, that in the Pankrác subway station are stopped two train sets, which are fully occupied, and it is necessary to evacuate the passengers from the station to the safety of the surface. The study contains several scenarios, population, models of behaviour, around 120 separate simulation of the station evacuation and there was evaluated over 1 700 part or total evacuation times. Evaluation of the results serves for optimalization of the station layout and its adjacent parts with main focus on comparation of the effectiveness of individual variants of evacuation.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sborník příspěvků - JUNIORSTAV 2018
ISBN
978-80-86433-69-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
1-10
Název nakladatele
Vysoké učení technické v Brně
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
25. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—