Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nové technologie výstavby ložních a podkladních vrstev

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU126744" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU126744 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nové technologie výstavby ložních a podkladních vrstev

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Evropská norma 13108-1 Asfaltový beton definuje asfaltové směsi nejen empirickými požadavky (jako jsou složení směsi kameniva, typ asfaltu a jeho minimální obsah, minimální a maximální mezerovitost směsi), ale také funkčními vlastnostmi. Funkční přístup umožňuje zhotoviteli provádět směsi s větší volností a odběratel kontroluje moduly tuhosti a únavové vlastnosti, které jsou rozhodující pro životnost vozovek. V příspěvku jsou popsány směsi používané ve Švýcarsku v ložních a podkladních vrstvách vozovek označovaných jako směsi s vysokým modulem tuhosti (VMT). Směsi jsou popsány výše uvedenými empirickými vlastnostmi a také modulem tuhosti a únavovými vlastnostmi. Hlavní charakteristikou směsí je vyšší obsah tvrdého asfaltu, nízká mezerovitost a obsah až 50% běžného R-materiálu. Výsledky modulů tuhosti a únavových vlastností jsou zajímavé, protože ukazují, že použití těchto vrstev umožňuje snížit celkovou tloušťku asfaltových vrstev ve vozovkách.

  • Název v anglickém jazyce

    New technologies of binder and base asphalt courses

  • Popis výsledku anglicky

    European standard 13108-1 Asphalt concrete defines mixtures not only by empirical requirements (as are mixture composition of aggregate, bitumen type and its minimum content, minimum and maximum air-voids), but also through functional properties. The functional approach enables mixture design that suits contractor possibilities and road administration controls stiffness and fatigue properties that are main characteristic of pavement structure life-time. In the article are described mixtures used in Switzerland in binder and base courses called as High Stiffness Moduli. The mixtures are described through all above-mentioned empirical properties and also through stiffness and fatigue properties. Main characteristics of mixtures are higher content of hard bitumen, low air-voids and up to 50 % of reclaimed material. The results of stiffness and fatigue properties are interesting as using of these mixture allows lower the overall thickness of asphalt courses in pavement structures.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20101 - Civil engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TH01011292" target="_blank" >TH01011292: Výzkum a aplikace nových technologií stavby a oprav vozovek se sníženou tloušťkou asfaltových vrstev</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ASFALTOVÉ VOZOVKY 2017

  • ISBN

    978-80-906809-0-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    PRAGOPROJEKT, a.s., K Ryšánce 1668/16, 147 54 Praha 4

  • Místo vydání

    České Budějovice

  • Místo konání akce

    České Budějovice

  • Datum konání akce

    28. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku