PROJEKT GEODETICKÉHO MONITORINGU V GEOLOGICKY NESTABILNÍM ÚZEMÍ DÁLNICE D8 LOVOSICE - ŘEHLOVICE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU126795" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU126795 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PROJEKT GEODETICKÉHO MONITORINGU V GEOLOGICKY NESTABILNÍM ÚZEMÍ DÁLNICE D8 LOVOSICE - ŘEHLOVICE
Popis výsledku v původním jazyce
Úsek dálnice D8 Lovosice – Řehlovice se nachází v geologicky komplikovaném území. Již v průběhu výstavby byly na některých stavebních objektech zdokumentovány znepokojivé hodnoty horizontálních a vertikálních posunů. Nejvážnější událostí během výstavby byl masivní sesuv zeminy v km 56.4, který poškodil i rozestavěné těleso dálnice. Potenciální geologická nestabilita území si vyžádala speciální přístup ke geodetickému sledování jednotlivých stavebních objektů. Příspěvek je věnován projektu komplexního geodetického řešení monitoringu objektů. Bodové pole dálnice je navrženo tak, aby bylo možné na základě jeho etapové údržby detekovat i pohyby území. Systémový přístup k údržbě tohoto bodového pole je řešen jeho segmentací na úseky, zajištěné ve stabilních oblastech opěrnými a zajišťovacími body. Uvedené bodové pole je opěrným systémem pro lokální vztažné geodetické sítě monitoringu jednotlivých stavebních objektů. Zvolené řešení umožňuje i při závažném poškození bodového pole a vztažných sítí jejich rekonstrukci a korektní pokračovaní ve sledování prostorových změn předmětných objektů.
Název v anglickém jazyce
THE GEODETIC MONITORING PROJECT AT A GEOLOGICALLY UNSTABLE AREA ON THE D8 MOTORWAY (LOVOSICE – ŘEHLOVICE)
Popis výsledku anglicky
The section of the D8 motorway between Lovosice and Řehlovice sits on a geologically complicated mass. Troubling values of horizontal and vertical shift were documented at several sites during the construction process. The most serious event to occur during the construction process was a massive earth slide at the 56.4 kilometre mark, which damaged the unfinished body of the roadway. This potentially unstable geologic area has required specialized methods of surveying at individual construction sites. This paper describes a complex geodetic project as a solution to monitoring these sites. The survey points of the motorway have been drafted in such a way that it is feasible to detect ground movements based on periodic maintenance. The systems approach to the maintenance of these survey points is achieved by segmenting to the sections with supportive and secure points in stable areas. The survey points listed above are the supportive system for local reference geodetic networks of monitorship over individual construction sites. This approach makes it possible to reconstruct and correctly continue the monitoring of space shifts in the mentioned sites, in the event that survey points of the motorway are seriously damaged.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Geodézie a kartografia v doprave
ISBN
978-80-89626-08-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Název nakladatele
Slovenská spoločnost geodetov a kartografov
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Košice
Datum konání akce
21. 9. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—