A comparison of spectral values obtained in bridge structures via radar interferometry and numerical calculations
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APU136294" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PU136294 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2017/21/matecconf_dyn2017_00013/matecconf_dyn2017_00013.html" target="_blank" >https://www.matec-conferences.org/articles/matecconf/abs/2017/21/matecconf_dyn2017_00013/matecconf_dyn2017_00013.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1051/matecconf/201710700013" target="_blank" >10.1051/matecconf/201710700013</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
A comparison of spectral values obtained in bridge structures via radar interferometry and numerical calculations
Popis výsledku v původním jazyce
Radar interferometry measurements were used to determine the dynamic response of two bridges. The dynamic excitation was performed via trucks crossing the road bumps placed upon each structure. From the relevant records we then determined the spectral values of the bridges. Detailed mathematical models enabled us to compute the natural frequencies and modes (shapes), and these were subsequently compared with their measured counterparts.
Název v anglickém jazyce
A comparison of spectral values obtained in bridge structures via radar interferometry and numerical calculations
Popis výsledku anglicky
Radar interferometry measurements were used to determine the dynamic response of two bridges. The dynamic excitation was performed via trucks crossing the road bumps placed upon each structure. From the relevant records we then determined the spectral values of the bridges. Detailed mathematical models enabled us to compute the natural frequencies and modes (shapes), and these were subsequently compared with their measured counterparts.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20101 - Civil engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA17-23578S" target="_blank" >GA17-23578S: Identifikace míry poškození vyztuženého betonu při extrémním zatížení</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Conference on Dynamics of Civil Engineering and Transport Structures and Wind Engineering (DYN-WIND)
ISBN
—
ISSN
2261-236X
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
01-08
Název nakladatele
EDP Sciences
Místo vydání
Francie
Místo konání akce
Trstená
Datum konání akce
21. 5. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
000407745800013