Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quality of the Track Geometry Progress

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU127877" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU127877 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quality of the Track Geometry Progress

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Track geometry tends to deteriorate over time under the influence of traffic load. This means that the track tamping needs to be carried out when the track geometry exceeds defined limits. Better understanding of this process is essential basis for efficient maintenance and renewal ensured by periodical measurements of the railway network, subsequent data evaluation and life-cycle cost analysis. Evaluation of the quality of track geometry is based on certain variables calculated for short sections of the track. The aim of the paper is to present a way to accurately rank quality of the track geometry using mathematical statistics and furthermore to be able to predict the progress of the track quality via regression analysis. These methods could be also utilized to help understand processes occurring in the railway substructure and superstructure.

  • Název v anglickém jazyce

    Quality of the Track Geometry Progress

  • Popis výsledku anglicky

    Track geometry tends to deteriorate over time under the influence of traffic load. This means that the track tamping needs to be carried out when the track geometry exceeds defined limits. Better understanding of this process is essential basis for efficient maintenance and renewal ensured by periodical measurements of the railway network, subsequent data evaluation and life-cycle cost analysis. Evaluation of the quality of track geometry is based on certain variables calculated for short sections of the track. The aim of the paper is to present a way to accurately rank quality of the track geometry using mathematical statistics and furthermore to be able to predict the progress of the track quality via regression analysis. These methods could be also utilized to help understand processes occurring in the railway substructure and superstructure.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20104 - Transport engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Young Scientist 2018

  • ISBN

    978-80-553-2952-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1-8

  • Název nakladatele

    TECHNICAL UNIVERSITY OF KOŠICE

  • Místo vydání

    Košice

  • Místo konání akce

    Tatranská Lomnica

  • Datum konání akce

    26. 4. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku