Quality of the Track Geometry Progress
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F18%3APU127877" target="_blank" >RIV/00216305:26110/18:PU127877 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Quality of the Track Geometry Progress
Popis výsledku v původním jazyce
Track geometry tends to deteriorate over time under the influence of traffic load. This means that the track tamping needs to be carried out when the track geometry exceeds defined limits. Better understanding of this process is essential basis for efficient maintenance and renewal ensured by periodical measurements of the railway network, subsequent data evaluation and life-cycle cost analysis. Evaluation of the quality of track geometry is based on certain variables calculated for short sections of the track. The aim of the paper is to present a way to accurately rank quality of the track geometry using mathematical statistics and furthermore to be able to predict the progress of the track quality via regression analysis. These methods could be also utilized to help understand processes occurring in the railway substructure and superstructure.
Název v anglickém jazyce
Quality of the Track Geometry Progress
Popis výsledku anglicky
Track geometry tends to deteriorate over time under the influence of traffic load. This means that the track tamping needs to be carried out when the track geometry exceeds defined limits. Better understanding of this process is essential basis for efficient maintenance and renewal ensured by periodical measurements of the railway network, subsequent data evaluation and life-cycle cost analysis. Evaluation of the quality of track geometry is based on certain variables calculated for short sections of the track. The aim of the paper is to present a way to accurately rank quality of the track geometry using mathematical statistics and furthermore to be able to predict the progress of the track quality via regression analysis. These methods could be also utilized to help understand processes occurring in the railway substructure and superstructure.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
20104 - Transport engineering
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Young Scientist 2018
ISBN
978-80-553-2952-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
1-8
Název nakladatele
TECHNICAL UNIVERSITY OF KOŠICE
Místo vydání
Košice
Místo konání akce
Tatranská Lomnica
Datum konání akce
26. 4. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—