Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of USPs on the Quality of Track Geometry in Turnout

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F12%3APU98883" target="_blank" >RIV/00216305:26110/12:PU98883 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of USPs on the Quality of Track Geometry in Turnout

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The trial track section with a turnout in which are installed bearers with USP has been constructed in the Planá nad Lužnicí railway station (IV. railway corridor: Praha ? České Budějovice ? Linz) in 2007. The section comprises of the turnout and transition zones with USP and an appropriate comparative section. The aim of USP application is to homogenize track stiffness and as a consequence to improve the track quality. The trial track section, a methodology of a track geometry parameters' monitoring (precise levelling and track measuring car data) and a measurement evaluation are described in the article. Rail top levels of the tracks are monitored through a precise levelling. Following parameters from track recording car are monitored: alignment of track, longitudinal level and cant. Deviations from designed position, standard deviations of the parameters and track twist are calculated. Measurement and calculated data from both the precise levelling and track recording car are compar

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of USPs on the Quality of Track Geometry in Turnout

  • Popis výsledku anglicky

    The trial track section with a turnout in which are installed bearers with USP has been constructed in the Planá nad Lužnicí railway station (IV. railway corridor: Praha ? České Budějovice ? Linz) in 2007. The section comprises of the turnout and transition zones with USP and an appropriate comparative section. The aim of USP application is to homogenize track stiffness and as a consequence to improve the track quality. The trial track section, a methodology of a track geometry parameters' monitoring (precise levelling and track measuring car data) and a measurement evaluation are described in the article. Rail top levels of the tracks are monitored through a precise levelling. Following parameters from track recording car are monitored: alignment of track, longitudinal level and cant. Deviations from designed position, standard deviations of the parameters and track twist are calculated. Measurement and calculated data from both the precise levelling and track recording car are compar

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    JN - Stavebnictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TA01031173" target="_blank" >TA01031173: Pražce s pružnou ložnou plochou</a><br>

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Raod and Rail Infrastructure II. Proceedings of the 2nd International Conference on Road and Rail Infrastructures - CETRA 2012

  • ISBN

    978-953-6272-49-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    641-647

  • Název nakladatele

    Univerzity of Zagreb, Croatia

  • Místo vydání

    Zagreb, Croatia

  • Místo konání akce

    Zagreb

  • Datum konání akce

    7. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku